Siit leiad kõik vajaliku Mobiil-ID teenuse kasutamise, PIN/PUK koodide ja sertifikaatide kohta ning juhised, mida teha tõrgete korral.
Kuidas kasutada Mobiil-ID teenust autentimiseks ja allkirjastamiseks?
Selle kohta leiad juhendi ID kodulehelt.
Kuidas leida seadme menüüs Mobiil-ID rakendus ja vahetada/lahti blokeerida PIN koode?
Selle kohta leiad juhendi ID kodulehelt.
Mis seadmed toetavad Mobiil-ID teenust?
Mobiil-ID teenust toetavad pea kõik seadmed.
Mobiil-ID teenust ei toeta järgmised mudelid:
Nokia 3110,
Nokia 5110,
Nokia 6110,
Nokia 6150,
Nokia N900,
Motorola F3,
LG Nexus 4,
Samsung Galaxy Tab 10.1
Asus Eee Pad Transformer.
Erisused teatud mudelitega
Sony Ericsson P900 - pärast iga välja- ja sisselülitamist tuleb korraks avada Mobiil-ID menüü.
Sony Ericsson K800i - enne teenuse kasutamist on vaja teha telefoni tarkvara uuendus.
Apple iPad ja iPad 2 tahvelarvutid – teenust saab kasutada, kuid ei saa vahetada PIN-koode.
Qtek, HTC ja mõnede teiste Android operatsioonisüsteemiga seadmete puhul tuleb enne iga Mobiil-ID toimingut avada Mobiil-ID menüü ning jätta see ekraanile avatuks.
NB! Elisa ei garanteeri Mobiil-ID toimimist seadmetega, mis ei ole ostetud Elisast, nt Hiinast tellitud seadmed.
Mida teha võimalike tõrgete korral?
- Kontrolli, kas sul on aktiveeritud suunamine
Mobiil-ID sõnumid on SIM kaardi põhised ja need ei suundu edasi teisele mobiilinumbrile nagu tavasõnumid. Mobiil-ID kasutamiseks tuleb suunamine maha võtta. - Kui oled Dual SIM seadme kasutaja
Veendu, et parasjagu poleks aktiivne teine SIM kaart. Samuti tuleb Elisa SIM kaarti hoida alati pesas number 1. - Kui viibid välismaal
Välismaal olles võivad sõnumid liikuda pisut aeglasemalt. Kui oled liikunud riikide vahel ning ei saa korralikku võrguühendust, siis tee seadmele restart ehk taaskäivitus. - Proovi seadmele teha restart ehk taaskäivitus
Võimalusel võta ka seadmest minutiks või kaheks SIM kaart välja. - Proovi oma SIM kaarti teises seadmes
Sel viisil on võimalik välistada, et mure pole seotud konkreetse seadmega.
Kui kaua kehtivad minu Mobiil-ID sertifikaadid ja nende uuendamine/pikendamine?
Mobiil-ID teenuse sertifikaatide kehtivust saab vaadata Elisa Iseteeninduses.
Selleks tuleb valida Teenused ja seadmed -> Juhul, kui sul on mitu numbrit, vali teenusega seotud number -> Mobiil-ID (Halda teenust -> Muuda).
Avanenud lehel näed sertifikaatide staatust, kehtivusaega ning muud teenusega seotud infot.
Täna väljastatud Mobiil-ID sertifikaatide kehtivusaeg on 5 aastat. Sertifikaate ei ole võimalik pikendada. Teenuse kasutamise jätkamiseks tuleb tellida iseteeninduses uus SIM kaart (5,08 €). Selle kätte saamisel tuleb vana Mobiil-ID leping lõpetada ning vormistada uus leping. Seda kõike mugavalt Elisa iseteeninduses. Elisa esinduses SIM-kaardi vahetamine ning Mobiil-ID lepingu sõlmimine 10,17 €.
Mobiil-ID kasutamine välismaal
Välismaal lisandub Eestisse SMS-i saatmise paketipõhine hind: kaks sõnumit ühe mobiil-ID toimingu kohta (isiku tõendamine või digiallkirja andmine). Kindlasti tasub teada, et kõneeristusel kuvatakse sõnumeid Elisa sõnumikeskuse numbriga 5610 0020.
Küsi minult!