Põhisisu algus
Mobiil-ID teenusega saad teha pangamakseid, anda digiallkirju ning siseneda e-keskkondadesse otse telefonis. Liitu juba täna Elisa iseteeninduses!
Mida kõike saab mobiil-ID-ga teha? Siseneda e-keskkondadesse (iseteenindusbürood, internetipangad jm) ja mobiilirakendustesse Teha pangaülekandeid Sõlmida lepinguid ja kinnitada oma allkirjaga muid tehinguid Anda digiallkirja ja hääletada valimistel Kinnitada tuludeklaratsiooni Liitu Mobiil-ID on lihtne, mugav ja käepärane Nutiseadmes saad tänu mobiil-ID teenusele kõik oma asjad aetud. Mobiil-ID on sinu digitaalne isikutunnistus, mis asub sinu nutiseadmes ja on sinuga alati kaasas. Enam ei vaja sa eraldi kaardilugejat: e-teenustesse saad siseneda igast võrguühendusega arvutist ning pole ka tähtis, millist brauserit ehk veebilehitsejat kasutad. Sinu mobiiltelefon täidab ühel ajal nii ID-kaardi kui ka kaardilugeja rolli. Mobiiltelefon on tavaliselt ikka käepärast. Mobiil-ID suurim eelis seisnebki selles, et sul ei ole vaja eraldi kaardilugejat. Nii saad internetipanka siseneda otse telefonist, vajamata isegi arvutit – veel mugavam! Mobiil-ID on turvaline, sest see on riiklikult tunnustatud selle puhul võtab dokumendi väljaandja isikusamasuse kontrollimisel aluseks samad nõuded nagu ID-kaardi väljastamisel see antakse välja isikut tõendavate dokumentide seaduse alusel ning on vastavuses ka digitaalallkirja seadusega selle kasutamine on kaitstud PIN-koodidega sinu mobiiltelefon ja e-teenus vahetavad andmeid krüpteeritud ühenduse kaudu Hinnakiri Toiming Maksumus Mobiil-ID SIM-kaardi vahetamise tasu iseteeninduses / esinduses 4.17 € / 8.33 € Mobiil-ID kuutasu 0.83 € Kasutustasu* 0.00 € * Välismaal lisandub Eestisse SMS-i saatmise paketipõhine hind: kaks sõnumit ühe mobiil-ID toimingu kohta (isiku tõendamine või digiallkirja andmine). * Hindadele lisandub käibemaks. 1. veebruaril 2011 jõustunud isikut tõendavate dokumentide seaduse alusel on mobiil-ID riiklikult tunnustatud digitaalne isikutunnistus, mille sertifikaate väljastab Eesti riigi partner, SK ID Solutions Korduma kippuvad küsimused Mobiil-ID-ga saab liituda alates 7. eluaastast nii iseteeninduses kui esinduses. Lepingu saab sõlmida üksnes oma nimele või alaealisele (7-17 eluaastat) eestkostja poolt. Kasutaja vanuses 18 - … saab lepingu sõlmida iseseisvalt iseteeninduses või esinduses, kui ta on lepingu omanik või lepingu omanik on talle määranud iseteeninduses täisvolituse. Mobiil-ID lepingu sõlmimine kasutajale vanuses 7-17 Lepingu sõlmimisel alaealisele vanuses 7-17 allkirjastab lepingu alaealise eestkostja (lapsevanem). Lepingu sõlmimisel esinduses peab olema kohapeal lepingu omanik ja alaealine. Mõlemal peab kaasa olema kehtiv dokument. Lepingu sõlmimisel iseteeninduses saadetakse alaealisele SMS peale lepingu allkirjastamist, milles palutakse tal logida iseteenindusse ID-kaardiga ja kinnitada Mobiil-ID tellimus. Volitust iseteenindusse alaealisele Mobiil-ID tellimuse kinnitamiseks määrama ei pea. Leping aktiveerub pärast kinnitamist. Mobiil-ID lepingu sõlmimine kasutajale vanuses 18- … Mobiil-ID kasutaja vanuses 18- … allkirjastab lepingu ise. Sõlmides lepingu iseteeninduses või esinduses, peab lepingu omanik määrama numbri kasutajale iseteeninduses täisvolituse. Info, kuidas määrata volitust, leiab SIIT. Lepingu sõlmimiseks on vaja kehtivat: ID-kaarti (iseteeninduses või esinduses) Eesti passi (ainult esinduses). Välismaalase passiga lepingut sõlmida ei saa. Digi ID-d koos Eesti kodaniku passiga (ainult esinduses). Elamisluba (ainult esinduses) NB! Iseteeninduses saab lepingu sõlmida ainult kehtiva ID-kaardiga. Lepingu võib allkirjastada olemasoleva Mobiil-ID-ga või ID-kaardiga. ID-kaardiga allkirjastamisel on sul vaja ID-kaardi lugejad ning teada oma ID-kaardi paroole. Enamus SIM-kaartidel on Mobiil-ID kasutamise tugi olemas.
SIM-kaart tuleb välja vahetada juhul, kui:
kasutad vanemat SIM-kaarti, mis ei toeta Mobiil-ID-d; samal SIM-kaardil on varem olnud Mobiil-ID. SIM-kaardi sobivust kontrollitakse Mobiil-ID liitumise käigus automaatselt ning kui SIM-kaarti on vaja vahetada, suunatakse sind mugavalt edasi SIM-kaarti tellima. SIM-vahetusega iseteeninduses kaasneb ühekordne tasu 5,08 € (esinduses 10,17 €). NB! Mobiil-ID teenust saab kasutada füüsilise SIM-iga. eSIM Mobiil-ID teenust ei toeta.
Ühel isikul võib olla mitu Mobiil-ID lepingut, iga mobiilinumbri kohta üks. Mobiil-ID sertifikaadid aktiveeruvad pärast liitumist automaatselt ja kehtivad 5 aastat.
Elisa saadab sulle sõnumi enne, kui sertifikaadid aeguvad.
Sertifikaatide uuendamiseks tuleb vana Mobiil-ID leping lõpetada ja sõlmida uus leping iseteeninduses või esinduses.
Samuti tuleb välja vahetada SIM-kaart, kuna ühel SIM-kaardil saab olla ainult üks Mobiil-ID leping. SIM-vahetusega iseteeninduses kaasneb ühekordne tasu 5,08 € (esinduses 10,17 €).
Numbri kasutaja saab oma Mobiil-ID teenuse lõpetada iseteeninduses vaates „Teenused ja Seadmed“. Vali mobiilinumber, millele on Mobiil-ID leping sõlmitud, liigu lõiku „Lisateenused“ ja vajuta nupule „Lõpeta teenus“.Lepingute omanik või täisvolitatud isik saab numbri kasutaja Mobiil-ID teenuse lõpetada digitaalselt allkirjastatud avalduse alusel, edastades avalduse e-postile kirjad@elisa.ee. Avaldusse märkida, milliselt mobiilinumbrilt tuleb Mobiil-ID teenus lõpetada. Allkirjastamiseks sobib ID-kaart, Mobiil-ID või Smart-ID. Proovi seadmele teha restart ehk taaskäivitus
Võimalusel proovida ka seadmest minutiks või kaheks eemaldada SIM kaart.
Kui oled Dual SIM seadme kasutaja
Kui sul on Mobiil-ID leping ainult ühel SIM-kaardil (mobiilinumbril), veendu, et parasjagu poleks aktiivne teine SIM-kaart, millel puudub Mobiil-ID leping ning jälgi, et SIM-kaart oleks pesas number 1.
Kontrolli, kas sul on aktiveeritud suunamine
Mobiil-ID sõnumid on SIM kaardi põhised ja need ei suundu edasi teisele mobiilinumbrile nagu tavasõnumid. Mobiil-ID kasutamiseks tuleb suunamine maha võtta.
Kui viibid välismaal
Välismaal olles võivad sõnumid liikuda pisut aeglasemalt. Kui oled liikunud riikide vahel ning ei saa korralikku võrguühendust, siis tee seadmele restart ehk taaskäivitus.
Proovi oma SIM kaarti teises seadmes
Sel viisil on võimalik välistada, et mure pole seotud konkreetse seadmega.
Mobiil-ID PIN ja PUK koode saate muuta oma seadmest. Selleks on sul vaja teada vastavat hetkel kehtivat koodi. Samsung seadmetel menüüs „Rakendused/Vahendid" all. Apple iPhone seadmetel Settings > Mobile Data > SIM applications > Mobiil-ID. PIN-koodide muutmiseks leia Mobiil-ID rakendus ning vali „Muuda koode“. Näide Samsungi seadme menüüst. Näide iPhone menüüst. Juhul kui PIN-kood on blokeeritud, saad selle lahti blokeerida PUK koodi abil, mille leiad SIM-kaardi ümbriselt.
Kui PUK-koodi ei ole alles või on blokeeritud, siis palun pöördu SIM-kaardi vahetamiseks ja uue Mobiil-ID lepingu sõlmimiseks Elisa iseteenindusse või lähimasse Elisa esindusse. Kahjuks ei ole Mobiil-ID puhul võimalik uute PIN-koodide väljastamine.