Eraklient
E-pood
Nutitelefonid
Kõnetelefonid
Mobiiltelefonide lisatarvikud
E-poe pakkumised
Ruuterid, WiFi seadmed
Tahvelarvutid
Arvutid
Monitorid, dokid
Tarvikud
Telerid ja projektorid
Soundbar
Mängurile
Seikluskaamerad
Digiboksid ja lisaseadmed
Tarvikud
Nutikellad
Kõrvaklapid ja kõlarid
Nutikodu
Ilu ja Tervis
Kõnekaardi tooted
Kasutatud seadmed
Halda oma teenuseid ja seadmeid
Internet
Koduinterneti paketid
Iseseisev 5G koduinternet
Koduinterneti ja TV-pakett
Liitu Elisaga
Nutipaketid
Arvutis ja tahvlis
Interneti lisamaht
Kuumaksuvaba internetikaart
Internet, kõne ja sõnumid välismaal viibides
5G
Küberturvalisuse tagab Netivalvur
Milline on parim internet?
Halda oma teenuseid ja seadmeid
Kõned
Nutipaketid
Kõnepaketid
Liitu Elisaga
Internet, kõne ja sõnumid välismaal viibides
Kõne Eestist välismaa numbritele
Reisikindlustus
Elisa Netivalvur
Mobiil-ID
MultiSIM
Mugavusteenused ja kõne haldamine
Elisa kõnekaart
Zen kõnekaart
Kõned välismaale kõnekaardiga
Lae kõneaega siit
Kõnekaardi iseteenindus
Halda oma teenuseid ja seadmeid
TV
Elisa Elamus TV-paketid
Elisa Elamus TV telekanalid
Laste pakett
Videolaenutus
Tutvu Elamuse keskkonnaga
Elisa Huub
Tutvu Huubi keskkonnaga
Internet ja TV-Pakett
TV-lahendus antenniga
Välismaal vaatamine
Nutiteleri äpiga vaatamine
Nutiseadmest vaatamine
Veebis vaatamine
Juhendid
Papsid
Zevakin ja Valting VS Ameerika
Zevakin ja Valting VS Ladina-Ameerika
Ivalo
Varastatud lootus: Armukelm
Kõik Elisa originaalsarjad
Halda oma teenuseid ja seadmeid
Äpid ja lisateenused
Elisa Raamat
Elisa Põnniradar
Elamus ja Huub nutiteleri äpp
Elamus ja Huub nutiseadme äpp
Elisa Netivalvur
Nutikindlustus
Bitdefender viirusetõrje
Mobiil-ID
MultiSIM
Reisikindlustus
Mugavusteenused ja kõne haldamine
Halda oma teenuseid ja seadmeid
Abi
Iseteenindus
Iseteeninduse avaleht
Teenused ja seadmed
Tellimuste ajalugu
Teenuste kasutajad ja nende volitused
Arved ja makseajalugu
Kõneeristus
Jooksva kuu tarbimine
Arveldus- ja teavituskanalid
Teavitused
Põhisisu algus
Hea klient! Alates 01.07.2025 muutub Eesti Vabariigis käibemaksumäär seniselt 22%-lt 24%-le. See laieneb kõikidele Elisa toodetele ja teenustele. Esimesed uute hindadega teenuse arved väljastab Elisa klientidele augustis 2025. Loe lähemalt.
Mobiil-ID teenusega saad teha pangamakseid, anda digiallkirju ning siseneda e-keskkondadesse otse telefonis. Liitu juba täna Elisa iseteeninduses!
Liitu
Mobiil-ID on lihtne, mugav ja käepärane
Nutiseadmes saad tänu mobiil-ID teenusele kõik oma asjad aetud. Mobiil-ID on sinu digitaalne isikutunnistus, mis asub sinu nutiseadmes ja on sinuga alati kaasas.
Enam ei vaja sa eraldi kaardilugejat: e-teenustesse saad siseneda igast võrguühendusega arvutist ning pole ka tähtis, millist brauserit ehk veebilehitsejat kasutad. Sinu mobiiltelefon täidab ühel ajal nii ID-kaardi kui ka kaardilugeja rolli.
Mobiiltelefon on tavaliselt ikka käepärast. Mobiil-ID suurim eelis seisnebki selles, et sul ei ole vaja eraldi kaardilugejat. Nii saad internetipanka siseneda otse telefonist, vajamata isegi arvutit – veel mugavam!
Mida kõike saab mobiil-ID-ga teha?
Siseneda e-keskkondadesse (iseteenindusbürood, internetipangad jm) ja mobiilirakendustesse
Teha pangaülekandeid
Sõlmida lepinguid ja kinnitada oma allkirjaga muid tehinguid
Anda digiallkirja ja hääletada valimistel
Kinnitada tuludeklaratsiooni
Liitu
Mobiil-ID on turvaline, sest
see on riiklikult tunnustatud
selle puhul võtab dokumendi väljaandja isikusamasuse kontrollimisel aluseks samad nõuded nagu ID-kaardi väljastamisel
see antakse välja isikut tõendavate dokumentide seaduse alusel ning on vastavuses ka digitaalallkirja seadusega
selle kasutamine on kaitstud PIN-koodidega
sinu mobiiltelefon ja e-teenus vahetavad andmeid krüpteeritud ühenduse kaudu
Hinnakiri
| |
---|
Mobiil-ID SIM-kaardi vahetamise tasu iseteeninduses / esinduses | |
| |
| |
Mobiil-ID sisaldub tasuta järgnevates nuti- ja kõnepakettides: Eesti ja Euroopa nutipaketid, Soodne 6,49 | |
* Välismaal lisandub Eestisse SMS-i saatmise paketipõhine hind: kaks sõnumit ühe mobiil-ID toimingu kohta (isiku tõendamine või digiallkirja andmine).
* Hinnad sisaldavad käibemaksu.
Mobiil- ID üldtingimused alates 02.07.2022
Mobiil- ID üldtingimused kuni 30.06.2022
1. veebruaril 2011 jõustunud isikut tõendavate dokumentide seaduse alusel on mobiil-ID riiklikult tunnustatud digitaalne isikutunnistus, mille sertifikaate väljastab Eesti riigi partner, SK ID Solutions
Korduma kippuvad küsimused
Mobiil-ID-ga saab liituda alates 7. eluaastast nii iseteeninduses kui esinduses. Lepingu saab sõlmida üksnes oma nimele või alaealisele (7-17 eluaastat) eestkostja poolt. Kasutaja vanuses 18 - … saab lepingu sõlmida iseseisvalt iseteeninduses või esinduses, kui ta on lepingu omanik või lepingu omanik on talle määranud iseteeninduses täisvolituse.
Mobiil-ID lepingu sõlmimine kasutajale vanuses 7-17
Lepingu sõlmimisel alaealisele vanuses 7-17 allkirjastab lepingu alaealise eestkostja (lapsevanem).
Lepingu sõlmimisel esinduses peab olema kohapeal lepingu omanik ja alaealine. Mõlemal peab kaasa olema kehtiv dokument.
Lepingu sõlmimisel iseteeninduses saadetakse alaealisele SMS peale lepingu allkirjastamist, milles palutakse tal logida iseteenindusse ID-kaardiga ja kinnitada Mobiil-ID tellimus. Volitust iseteenindusse alaealisele Mobiil-ID tellimuse kinnitamiseks määrama ei pea. Leping aktiveerub pärast kinnitamist.
Mobiil-ID lepingu sõlmimine kasutajale vanuses 18- …
Mobiil-ID kasutaja vanuses 18- … allkirjastab lepingu ise. Sõlmides lepingu iseteeninduses või esinduses, peab lepingu omanik määrama numbri kasutajale iseteeninduses täisvolituse. Info, kuidas määrata volitust, leiab SIIT.
Lepingu sõlmimiseks on vaja kehtivat:
ID-kaarti (iseteeninduses või esinduses)
Eesti passi (ainult esinduses). Välismaalase passiga lepingut sõlmida ei saa.
Digi ID-d koos Eesti kodaniku passiga (ainult esinduses).
Elamisluba (ainult esinduses)
NB! Iseteeninduses saab lepingu sõlmida ainult kehtiva ID-kaardiga. Lepingu võib allkirjastada olemasoleva Mobiil-ID-ga või ID-kaardiga. ID-kaardiga allkirjastamisel on sul vaja ID-kaardi lugejad ning teada oma ID-kaardi paroole.
Enamus SIM-kaartidel on Mobiil-ID kasutamise tugi olemas.
SIM-kaart tuleb välja vahetada juhul, kui:
kasutad vanemat SIM-kaarti, mis ei toeta Mobiil-ID-d;
samal SIM-kaardil on varem olnud Mobiil-ID.
SIM-kaardi sobivust kontrollitakse Mobiil-ID liitumise käigus automaatselt ning kui SIM-kaarti on vaja vahetada, suunatakse sind mugavalt edasi SIM-kaarti tellima. SIM-vahetusega iseteeninduses kaasneb ühekordne tasu 5,41 € (esinduses 10,81 €). SIM-vahetusel iseteeninduses kuvab automaatselt tavahinda 10,81 €. Peale Mobiil-ID teenusega liitumist, lisame sinu mobiilinumbri SIM-tasule ühekordse soodustuse 50% ulatuses.
NB! Mobiil-ID teenust saab kasutada füüsilise SIM-iga. eSIM Mobiil-ID teenust ei toeta.
Ühel isikul võib olla mitu Mobiil-ID lepingut, iga mobiilinumbri kohta üks.
Mobiil-ID sertifikaadid aktiveeruvad pärast liitumist automaatselt ja kehtivad 5 aastat.
Elisa saadab sulle sõnumi enne, kui sertifikaadid aeguvad.
Sertifikaatide uuendamiseks tuleb vana Mobiil-ID leping lõpetada ja sõlmida uus leping iseteeninduses või esinduses.
Samuti tuleb välja vahetada SIM-kaart, kuna ühel SIM-kaardil saab olla ainult üks Mobiil-ID leping. SIM-vahetusega iseteeninduses kaasneb ühekordne tasu 5,41 € (esinduses 10,81 €).
Numbri kasutaja saab oma Mobiil-ID teenuse lõpetada iseteeninduses vaates „Teenused ja Seadmed“. Vali mobiilinumber, millele on Mobiil-ID leping sõlmitud, liigu lõiku „Lisateenused“ ja vajuta nupule „Lõpeta teenus“.Lepingute omanik või täisvolitatud isik saab numbri kasutaja Mobiil-ID teenuse lõpetada digitaalselt allkirjastatud avalduse alusel, edastades avalduse e-postile kirjad@elisa.ee. Avaldusse märkida, milliselt mobiilinumbrilt tuleb Mobiil-ID teenus lõpetada. Allkirjastamiseks sobib ID-kaart, Mobiil-ID või Smart-ID.
Proovi seadmele teha restart ehk taaskäivitus
Võimalusel proovida ka seadmest minutiks või kaheks eemaldada SIM kaart.
Kui oled Dual SIM seadme kasutaja
Kui sul on Mobiil-ID leping ainult ühel SIM-kaardil (mobiilinumbril), veendu, et parasjagu poleks aktiivne teine SIM-kaart, millel puudub Mobiil-ID leping ning jälgi, et SIM-kaart oleks pesas number 1.
Kontrolli, kas sul on aktiveeritud suunamine
Mobiil-ID sõnumid on SIM kaardi põhised ja need ei suundu edasi teisele mobiilinumbrile nagu tavasõnumid. Mobiil-ID kasutamiseks tuleb suunamine maha võtta.
Kui viibid välismaal
Välismaal olles võivad sõnumid liikuda pisut aeglasemalt. Kui oled liikunud riikide vahel ning ei saa korralikku võrguühendust, siis tee seadmele restart ehk taaskäivitus.
Proovi oma SIM kaarti teises seadmes
Sel viisil on võimalik välistada, et mure pole seotud konkreetse seadmega.
Mobiil-ID PIN ja PUK koode saate muuta oma seadmest. Selleks on sul vaja teada vastavat hetkel kehtivat koodi.
Samsung seadmetel menüüs „Rakendused/Vahendid" all.
Apple iPhone seadmetel Settings > Mobile Data > SIM applications > Mobiil-ID.
PIN-koodide muutmiseks leia Mobiil-ID rakendus ning vali „Muuda koode“.
Näide Samsungi seadme menüüst.
Näide iPhone menüüst.
Juhul kui PIN-kood on blokeeritud, saad selle lahti blokeerida PUK koodi abil, mille leiad SIM-kaardi ümbriselt.
Kui PUK-koodi ei ole alles või on blokeeritud, siis palun pöördu SIM-kaardi vahetamiseks ja uue Mobiil-ID lepingu sõlmimiseks Elisa iseteenindusse või lähimasse Elisa esindusse. Kahjuks ei ole Mobiil-ID puhul võimalik uute PIN-koodide väljastamine.
Kontaktid
Esindused
Elisa FIX
Seadmete juhendid
Erakliendi abikeskus
Ärikliendi abikeskus
Elisast
Tule tööle
Teenuste tingimused ja hinnakirjad
Jätkusuutlikkus
Tehisintellekt Elisas
Ehitajale, arendajale
For carriers
Pressiinfo
Andmekaitse
Küpsiste sätted
Ligipääsetavus
Kõik õigused kaitstud 2025
Elisa Eesti AS