Kuuetunnine tööpäev on nüüd tegelikkus ka Eestis
Lühema ehk kuuetunnise tööaja pilootprojekt Elisa Kristiine esinduses on toonud ettevõttele edu ning näidanud, et tulemused ei lange, vaid paranevad. Sellest tulenevalt jätkab Elisa lühema tööaja kontseptsiooni laiendamist sel ja tuleval aastal järgmistesse Elisa esindustesse.
Kuna aasta tagasi alguse saanud kuuetunnise tööaja pilootprojekt on kasvatanud klientide rahulolu ja toonud edu müügitulemustes, laiendas Elisa käesoleva aasta viimases kvartalis lühema tööaja kontseptsiooni veel kahte esindusse - Tallinnas Rocca al Mare ning Pärnus Kaubamajaka Elisa esindusse. Tuleva aasta alguses plaanib Elisa kuuetunnise tööaja kasutusele võtta veel neljas esinduses.
Elisa juhatuse liikme Andrus Hiiepuu sõnul näitas Elisas läbiviidud projekt, et töötundide hulk ja tulemus ei ole omavahel korrelatsioonis. „Lühem tööpäev on kinnitanud, et tulemused ei lange – vastupidi, tulemused on paranenud, kuna müügispetsialist suudab tööpäeva lõpuni olla aktiivne ja ergas,“ kinnitas Andrus Hiiepuu. „Kõigile on selge, et pole olemas väsimatut töötajat. Müügitöö on väga aktiivne ja pingeline. Elisa müügiinimeste eesmärk on teha meie kliendi päev paremaks ja seda ka siis, kui see inimene midagi meilt ei osta. Inimese päeva ei saa teha paremaks, kui meie töötaja ise on väsinud ja tüdinenud.“
Hiiepuu märkis, et tänapäeva tihedas konkurentsis on äärmiselt oluline pakkuda parimat nii kliendile kui ka oma töötajale. „Lühema tööaja projekt on Elisas läinud väga edukalt, mistõttu laiendame seda järjest veelgi. Mul on hea meel, et oleme ümber lükkamas levinud eksiarvamust, et tööpäevade lühendamisega langeb automaatselt tootlikkus,“ rääkis Andrus Hiiepuu.
Elisa personalijuhi Kaija Teemägi sõnul on Elisa esimene ettevõte Eestis, kes uuendusliku tööaja lähenemise esindustes kasutusele on võtnud ja seda avalikult ka kommunikeerinud. „Jätkame selle personalivaldkonna uuendusveduri rolli kandmist suurima rõõmuga,“ kinnitas Kaija Teemägi.
Elisa personalijuhi sõnul ajendas lühendatud tööaega esinduse müügispetsialistide seas testima tahe tõsta töötajate motivatsiooni ning teisalt ka klientide tagasiside. „Meie kliendid tõid välja, et pika tööpäeva lõpus ei kogenud nad parimat teenindust väsinud töötajalt,“ tõi Kaija Teemägi välja, miks tekkis vajadus kaheksatunnine tööpäev ümber korraldada.
Teemägi märkis, et läbiviidud testi tulemused näitasid klientide rahulolu kasvu ning müügitulemuste paranemist. „Kristiine Elisa esinduse müügitulemused illustreerivad selgelt, et tänu lühendatud tööajale oleme saavutanud paremad tulemused nii müügis kui ka klientidelt laekuv tagasiside annab kinnitust, et tehtud otsus on tulemuslik,“ rääkis Elisa personalijuht.
Elisa personalijuht tõi välja, et Elisas hinnatakse efektiivsust, mitte tööl veedetud aega. „Nii saavad töötajad veeta enam aega pere ja hobidega ning naasta järgmisel päeval tööle värske ja välja puhanuna,“ sõnas Kaija Teemägi.