Mailiis Ploomann: Ajujahi tänavust hooaega iseloomustab heade ideede rohkus ja asjalikkus
Eesti Televisiooni eetrisse jõuab neljapäeva õhtul, 5. aprillil Eesti suurima äriideede konkursi Ajujaht hooaja esimene telesaade. Ajujahi mentori ja Elisa telekomiteenuste valdkonnajuhi Mailiis Ploomanni sõnul iseloomustas käesolevat Ajujahi hooaega heade ideede rohkus ja asjalikkus.
Ajujahi telehooaeg koosneb kaheksast saatest ja on täis ootamatusi nii meeskondadele kui televaatajatele. Elisa tegevjuht Sami Seppänen osaleb teležüriis ning valib koos teiste žüriiliikmetega 24. mail toimuvas otsesaates välja hooaja võitja. Elisa juhid Mailiis Ploomann, uute teenuste juht Kertu Kriisk ja äriarenduste juht Merli Üle on Ajujahil startuppide mentoriteks.
Mailiis Ploomann tõi välja, et käesoleva hooaja ideed on hästi läbimõeldud ning praktilist väärtust loovad. „See on kindel märk sellest, et konkursi üldine tase on tõusnud. Tänu millele on ka žüriis väga põnev olla. Vaatamata sellele, kui kaugele Ajujahi konkursil jõutakse, loodan väga, et enamik tiimidest teeb oma ideedega tööd edasi ja jõuab neid turule ka testima,“ sõnas Mailiis Ploomann.
„Selle aasta ideede puhul oli väga rõõmustav näha, et konkursile tulid osalema oma ala eksperdid, kes soovisid lahendada enda valdkonnas esinevaid probleeme. „Mitmete tiimide eesmärgiks oli olemasoleva bürokraatia vähendamine või spetsialistide tööaja efektiivsemaks muutmine. Taolised nn rohujuuretasandilt tulnud algatused on alati väga inspireerivad, sest see näitab kui palju on Eestis inimesi, kes soovivad teha homme oma tööd tänasest paremini, kulutades võimalikult vähe aega mõttetutele kõrvaltegevustele ning fokusseerida energia tõeliselt väärtust loovatele ülesannetele,“ rääkis Mailiis Ploomann. „Samamoodi oli tunda nn sotsiaalse närvi kasvu – esitati nii keskkonnateadlikkust tõstvaid ning ka erinevate sotsiaalselt nõrgemate gruppide murekohti vähendavaid lahendusi ehk lahendusi neile, kes on tänases materiaalses ettevõtlusmaailmas veidi vaeslapse ossa jäänud. Tänavuselt Ajujahilt jääb kõlama idee, et ettevõtted peaksid meie kõigi elu paremaks tegema kasutades tehnoloogia arengut ning uusi säravaid ideid ning seda nii tehnoloogiliselt seksikates uutes valdkondades kui ka igapäevaste probleemide lahendamisel.“
„Samuti oli vahva näha ka mitmeid õpilasfirmasid, kes on ettevõtlikkuse pisiku juba teismelisena külge saanud ning tõid täiesti arvestatavaid ettepanekuid teistega konkureerima,“ lisas Mailiis Ploomann.
Ajujahi ellukutsuja Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) ettevõtluse keskuse direktori ja Ajujahi mentori Tanel Rebase sõnul paneb tänavune telehooaeg meeskonnad igakülgselt proovile ja pakub üllatusi. „Ettevõtluses on edu tagamiseks tarvis olla valmis ootamatusteks. Ajujaht on esimeseks sammuks alustavatele ettevõtjatele, mistõttu soovime lisaks sisukale koolitusprogrammile ja mentorvõrgustikule pakkuda ka kogemust, kuidas igapäevaste väljakutsetega toime tulla,” lisas ta.
Telesaates alustavad võistlust võidu nimel 100 paremat äriideed, mille valis kõigi Ajujahile esitatud ideede seast välja ekspertidest koosnev žürii. Esimestes saadetes esitlevad 100 paremat meeskonda äriideid žüriile, kes valib välja 30 tugevamat.
Ajujaht on Eesti Televisiooni eetris neljapäeviti kell 21.40. Ajujahi tänavuse hooaja võitja selgub 24. mail toimuvas otsesaates. Meeskondade vahel läheb jagamisele 75 000 euro suurune auhinnafond.
Eesti suurima äriideede konkursi ellukutsuja on Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS), partner SEB ja suurtoetaja Elisa. Lisaks neile toetavad Ajujahti Elering, Levira, Tehnopol, advokaadibüroo Triniti, Ülemiste City, Harku vald, Hiiu vald, Pärnu linn, Saue vald, Tallinna linn, Tartu linn, Viimsi vald ja Võrumaa omavalitsuste liit. Ajujahi elluviimist rahastab EAS Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest.