Kertu Kriisk: kõik startupi ideed ei saa päästa vihmametsasid, küll aga lahendada igapäevamuresid
Elisa uute teenuste valdkonna juht Kertu Kriisk selgitab, milliseid startuppe suurettevõtted enda jutule ootavad ning millised ühised omadused on edu saavutavatel tiimidel.
Elisa on idufirmadega koostöövõimalusi kaardistanud juba mitu aastat. Selleks, et suhtlus suurettevõttega sujuks, on idufirma otsekontaktiks startup scouterid, kelle igapäevane ülesanne on uusi tegijaid kaardistada ja Elisa äriarendustiimidega kokku viia. Nii ei pea startup oma lahendusega mööda info-e-kirju või Linkedini profiile kolistama ning tuleb tõdeda, et seesugune lähenemine on andnud juba ka mitmete ühisprojektide näol edukaid tulemusi.
Alustava ettevõttena võib turupotentsiaali hindamine ning teenuse idee testimine ja turundamine tunduda keeruline ja kulukas, kuna puudub kontaktibaas ning turundusvõimekus. Siinkohal tulebki appi koostöö suurettevõtetega. Elisa pakub võimalust koos uut teenust arendada ja turule tutvustada, kus võidab nii startup kui ka klient.
Kuna Elisa sõnum on startup-kogukonnas hästi vastu võetud, siis viisime arutelud järgmisele tasemele läbi pitchimisürituste. Järjekordne seesugune on toimumas sTARTUp Day 2019 raames.
Mis on edukatel tiimidel ühist?
- Tiim tegeleb relevantse probleemi lahendamisega
Oleme nii võimalike koostööläbirääkimiste kui ka Ajujahi ja Storyteki kiirendiprogrammides kuulnud palju ägedaid ideid, mida oleks täitsa tore teha, ent lähemal vaatlusel selgub, et lahendus on justkui kunstripsmed kutsikale – lahe, aga täiesti ebavajalik. Ja ärgem saagem valesti aru – kõik ideed ei saagi päästa vihmametsasid, ent on palju igapäevasemaid murekohti, millele asjalikku lahendust veel ei ole.
- Tiim suudab veenda žüriid, miks just nemad seda probleemi lahendama peaksid
Idee võib olla jalustrabav, ent otsime ka tiimi, kel oleks teadmised ja tahe lahendus ellu viia. Kui Elisa saab pakkuda võimalust üheskoos Eesti suurimale erakliendibaasile teenuse tutvustamiseks, siis startup peab sellesse koostöösse tooma midagi, mida Elisas endas ei ole – olgu need spetsiifilised valdkonnateadmised või juba väljatöötatud metoodika/prototüüp.
- Koostöövõimalusi otsivad tiimid on päriselt välja mõelnud, miks soovivad lahendust turule tuua koos Elisaga ja miks see meile huvi pakub (what´s in it for us)
Parimad partnerid teavad, et koostöö toimib vaid siis, kui mõlemad osapooled sellest kuidagimoodi rikkamaks saavad. Kuigi aitame startup valdkonnas paljusid idufirmasid läbi mentordamise ka oma vabast tahtest, siis äriline koostöö saab sündida vaid juhul, kui suudame leida sünergia läbi mille 1+1 = rohkem kui matemaatiliselt korrektne.
Ootan huviga seekordset sTARTUp Dayd ning soovin kõikidele osalejatele seatud eesmärkide ületamist!
Millal toimub järgmine ideedevõistlus?
Elisa pitching competition toimub sTARTUp Day raames 25. jaanuaril kell 10.00 ning oma ideedega astuvad lavalaudadele kümme telekommunikatsiooniga seotud startupi ideed. Lahendusi otsitakse ideedele, mis on seotud online teenustega ja mille toimimiseks on vaja internetiühendust või nuti TV lahendusi. Parimad meeskonnad saavad võimaluse teha Elisaga koostööd ning väärtuslikku mentorlust Elisa ekspertidelt.
Registreeri enda iduettevõte pitchimisüritusele siin.