95% Elisa kontoritöötajatest on tänasest kaugtööl
Seoses koroonaviiruse laiema levikuga Eestis on Elisa peaaegu täielikult läinud üle kaugtööle ja soovitab elisalastel tööd teha kodust. Elisa kutsub ülesse teisi ettevõtteid sama praktikat järgima.
Käesolevast nädalast alates on Elisa suunanud järjest rohkem töötajaid koju ja tänaseks toimub praktiliselt kogu Elisa töö kodukontoris. Kõikidest töötajatest, kelle töö võimaldab kodust töötada, kasutab kaugtööd ligi 95% elisalastest. Elisa juht Sami Seppänen sõnab, et nädala esimeses pooles suunasime ärikliendi- ja tehnoloogiaüksuse inimesi koju töötama ning tänaseks on kaugtööle üle mindud ka erakliendipoolel sh telemüügis ja kõnekeskuses. „Soovitame igal elisalasel, kellel võimalik, teha kaugtööd ning vajadusel toome töötajatele koju töölaua, monitori ja lauaarvuti. Erandlikult ei saa kaugtööst osa võtta esinduse töötajad ja tehnikud, kuid riigi sisese olukorra eskaleerudes oleme võimelised suunama ka klienditeenindajaid ja tehnikuid klienditeenindusse inimeste aitamiseks.“ Esindustes palume klientidel hoida viisakat distantsi müügiesindajatega ja paneme kõigile südameks elementaarse hügieeni tagamise. Kogu Elisa arvestuses on kaugtööl umbes 75% töötajatest ja elutähtsate teenuste toimivus on klientidele tagatud. Kaugtöö tegemisel vähendame töötajate füüsilist kokkupuudet teiste inimestega, mis on oluliseks meetmeks viirushaiguse leviku takistamisel.
Tulenevalt olukorrast palume mõistvat suhtumist ka Elisa klientidelt. „Palume inimestel olla mõistvad kui teenindaja kõnesse kostuvad laste hõiked või multika müra. Paljud meie teenindajad töötavad kodudest ning mõistagi on seal ka nende lapsed, koduloomad ja mõningane olmemüra. Sõltumata olukorrast oleme klientidele avatud ja aitame iga tehnilise probleemi, küsimuse või mure korral,“ lisab Seppänen. Kõige kiiremat abi pakub 24/7 ja meie teenindusrobot Annika, kes iseteeninduses juba kolmandiku klientide muredest suudab iseseisvalt lõpuni ära lahendada.
Mõeldes oma klientidele avasime täna koostöös Targa Töö Ühinguga Kaugtöö kiirabi abitelefoni, et aidata ka teistel Eesti inimestel kaugtööd teha ja tekkivatele küsimustele vastuseid leida. Küsida saab nii tehniliste murede kui juhtimise probleemidega seotud küsimusi - kuidas juhtida virtuaalmeeskonda, millised on turvalised vahendid ja kanalid, kuidas hoida organisatsiooni kultuuri ja olemasolevaid protsesse elujõulisena. Ettevõtmise eesmärk on lisaks toetamisele ka julgustada inimesi rohkem kodutööle, et anda nii oma panus koroona viiruse leviku tõkestamisele. Kaugtöö kiirabi on leitav leheküljelt smartwork.ee või e-maililt kiirabi@smartwork.ee.