Esiteks kontrolli, kas mure on ainult ühes seadmes või kõikide seadmetega.
- Kui probleem esineb vaid ühe seadmega, siis kontrolli seadme võrguseadistusi.
Kui jääd hätta, siis helista meie seadmetoe numbrile 900 1919 (0,5€/min) - Kontrolli, kas modem on vooluvõrgus.
Kui kasvõi 1 esimesest 4-st tulest ei põle ja voolurestart ei aita, siis palun võta meiega ühendust infonumbril 6 600 600. - Kui tuled põlevad, siis kontrolli, kas Wi-Fi on sisse lülitatud.
Peab põlema roheline WI-Fi tuluke (teinekord võib juhtuda, et modemi peal on kogemata Wi-Fi nupust välja lülitatud). - Kui tuled põlevad ja oled vooluvõrgus, siis kontrolli, kas oled viimase arve ära maksnud, kuna ka võlgnevus võib olla põhjuseks, miks teenus on piiratud.
Kui tundub, et need soovitused siiski ei lahendanud sinu mure, siis võta meiega ühendust helistades infonumbril 6 600 600
Kontrolli modemil põlevaid märgutulesid
Töökorras modemil peavad põlema kõik kolm märgutuld
Antud loetelu on toodud rikke lahendamisel tähtsuse järjekorras:
1. POWER/PWR - näitab seda, kas seade saab toidet vooluvõrgust.
Kui POWER/PWR tuli ei põle:
- kontrolli, kas seade on sisse lülitatud ning kas adapter on korralikult vooluvõrku ühendatud
- kontrolli, kas adapteri juhe on ühendatud seadme toite sisendisse
Kui POWER/PWR tuli ei põle ja seade on korralikult vooluvõrgus, siis võtke palun ühendust meie klienditeenindusega kodulehel oleva vestlusakna kaudu või telefonil 6 600 600.
2. ONLINE/CABLE – näitab seda, kas internetiühendus on töökorras.
Kui ONLINE/CABLE tuli ei põle:
- kui kodus on Elisa televisiooniteenus, siis kontrolli, kas teleril on pilt ees. Kui ei ole, siis helista +372 6 600 600.
- kui teleri pilt on olemas, siis kontrolli modemini jõudvat TV-kaabeldust. Kui see on korras, tee modemile voolurestart ja oota umbes 10 minutit. Kui selle aja jooksul ONLINE/CABLE tuli põlema ei hakka ning internet ei taastu, helista +372 6 600 600.
3. PC/LINK/ETHERNET – näitab ühendust modemi ja arvuti/ruuteri/digiboksi vahel. See tuli võib vilkuda.
Kui PC/LINK/ETHERNET tuli ei põle:
- kontrolli võrgukaablit, mis ühendab modemit arvuti/ruuteri/digiboksiga
Kontrolli, kas võrgukaart on sisse lülitatud
Kui modemil kõik tuled põlevad, aga ühendust ikkagi ei ole, siis tuleks kontrollida, kas võrgukaart on sisse lülitatud.
Windows Vista/7
-
- ava Start-menüü >>> Control Panel >>> Network and Sharing Center
- vasakul avanenud loetelust vali Manage Network Connections/Change adapter settings >>> Local Area Connection
- parema hiireklahviga ava menüü ja kontrolli, kas aktiivne valik on Enable võiDisable
- kui on aktiivne Enable, siis kliki sellele - võrgukaart lülitatakse sisse
- kui on aktiivne Disable, siis võrgukaart on juba sisse lülitatud
- Windows 10
- ava Start-menüü >>> Settings >>> Network & Internet
- vasakul avanenud loetelust vali Ethernet >>> Change adapter options >>> Ethernet
- parema hiireklahviga ava menüü ja kontrolli, kas aktiivne valik on Enable või Disable
- kui on aktiivne Enable, siis kliki sellele - võrgukaart lülitatakse sisse
- kui on aktiivne Disable, siis võrgukaart on juba sisse lülitatud
Kontrolli, kas IP aadress dünaamiline
WINDOWS VISTA/7
- ava Start-menüü >>> Control Panel >>> ava Network and Sharing Center
- vasakul avanenud loetelust vali Manage Network Connections/Change adapter settings >>> Local Area Connection
- ava parema hiireklahviga menüü >>> Properties >>> Internet Protocol Version 4
- avanenud aknas peab olema määratud valik Obtain an IP address automatically
WINDOWS 10
- ava Start-menüü >>> Settings >>> Network & Internet
- vasakul avanenud loetelust vali Ethernet >>> Change adapter options >>> Ethernet
- ava parema hiireklahviga menüü >>> Properties >>> Internet Protocol Version 4
- avanenud aknas peab olema määratud valik Obtain an IP address automatically
Kas Wi-Fi võrgukaart on sisse lülitatud?
Sülearvutitel on olemas nii füüsiline kui tarkvaraline Wi-Fi võrgukaardi sisse- ja väljalülitamise võimalus.
1. Füüsiline sisse- ja väljalülitamine:
Wi-Fi sisse- ja väljalülitamise nupu asukoht on tavaliselt tähistatud arvutiekraani või siis leviposti märgiga, mille ümber on kaarekesed
2. Tarkvaraline sisse- ja väljalülitamine:
Windows 10
- ava Start-menüü >>> Settings >>> Network & Internet
- vasakul avanenud loetelust vali Wi-Fi >>> Change adapter options >>> Wi-Fi
- ava parema hiireklahviga menüü >>> kontrolli, kas aktiivne valik on Enable või Disable
- kui aktiivne on valik Enable, siis kliki sellele - võrgukaart lülitatakse sisse
- kui aktiivne on Disable, siis on võrgukaart sisse lülitatud
Kontrolli Wi-Fi võrgukaardi seadistusi
Kas IP aadress on dünaamiline?
Kui võrgukaart on sisse lülitatud ja arvuti ei suuda internetiühendust luua, siis tuleb kontrollida, kas IP aadress on dünaamiline.
Windows Vista/7
- ava Start-menüü >>> Control Panel >>> Network and Sharing Center
- vasakul avanenud loetelust vali Manage Network Connections/Change adapter settings >>> Wireless Network Connection
- ava parema hiireklahviga menüü >>> Properties >>> Internet Protocol Version 4
- avanenud aknas peab olema määratud valik Obtain an IP address automatically (vaata pilti allpool)
Windows 10
- ava Start-menüü >>> Settings >>> Network & Internet
- vasakul avanenud loetelust vali Wi-Fi >>> Change adapter options >>> Wi-Fi
- ava parema hiireklahviga menüü >>> Properties >>> Internet Protocol Version 4
- avanenud aknas peab olema määratud valik Obtain an IP address automatically (vaata pilti allpool)
Kas oled ühendatud õigesse Wi-Fi võrku?
- ava Start-menüü >>> Control Panel >>> Network and internet >>> Network and Sharing Center >>> vasakul avanenud loetelust vali Manage Network Connections/Change adapter settings >>> Wireless Network Connections
- parema hiireklahviga ava menüü >>> Connect/Disconnect >>> vali enda võrgu nimi ning vajuta Connect
- sisesta oma Wi-Fi võrgu parool
Cisco modem-ruuterite puhul on kasutajanimeks CM MAC-i kuus viimast numbrit ja parool on S/N (vaata pilti allpool).
Buffalo ruuteri parool (SSID) ja kasutajanimi (KEY) on kirjas ruuteri tagaküljel.
Windows 10
- ava Start-menüü >>> Settings >>> Network & Internet
- vasakul avanenud loetelust vali Wi-Fi
- vali enda võrgu nimi ning vajuta Connect
- sisesta oma Wi-Fi võrgu parool
Modemite puhul on kasutajanimeks CM MAC-i kuus viimast numbrit ja parool on S/N (vaata pilti allpool).
Buffalo ruuteri parool (SSID) ja kasutajanimi (KEY) on kirjas ruuteri tagaküljel.
Kas seadmed on ühendatud ja töökorras?
Modemi, ruuteri ja arvuti korrektne ühendamine
- ühenda modemist väljuv võrgukaabel ruuteri WAN (internet) pessa
- kui arvuti(d) on ühendatud kaabliga, siis ruuterist arvutisse minev kaabel peab olema ühendatud LAN pessa (ruuteril reeglina kokku neli pesa, mis on nummerdatud 1,2,3,4)
Kui oled ühendamas uusi arvuteid (seadmeid) ruuteri külge, siis on mõistlik teha ruuterile ja modemile taaskäivitamine ehk restart.
Küsi minult!