Miks ometi? Škoda tehas maksis kinni terve Eesti telesarja tootmise.
Karl Kermes on vaatajate ette toonud mitmete kodumaiste näitlejate nagu Tõnis Niinemetsa, Ott Sepa, Peeter Oja ja Jan Uuspõllu stand-up etendused. Hetkel on tal käsil tunnustatud komöödiasarja “Alo” kolmanda hooaja võtted.
Rääkisime Karliga lähemalt, millised uued tuuled on värskes hooajas tulemas, kuidas on sujunud koostöö oma abikaasaga ja millised plaanid tal veel Eesti telemaastikul on.
Lühikestest šketsidest ainulaadse seriaalini
Komöödiasari “Alo” sai teiste Eesti teleseriaalidega võrreldes üsna ebatavaliselt alguse. ,,2016. aastal, kui me tõime välja Tõnis Niinemetsa esimese stand-up-materjali, siis ma tahtsin temaga teha ka mingit brändikoostööd. Bänd The Sun sõitis sel ajal Hondadega ja kandis Vansi ketse, aga ega väga palju rohkem siis ei olnudki selliseid koostöösid. Nii ma siis tegin ettepaneku Škoda Tartu esindusele, 2016. aasta autole, et meie toodame neile reklaamklippe ja nemad annavad artistile auto. Siis ma mõtlesingi välja Alo nime ja tegelase, Tõnis sisustas selle karakteri ja hakkasime tegema lühikesi sketšiklippe. Neid oli nii räigelt lõbus teha, et iga kord ma rääkisin sellest kodus oma abikaasale Birgitile. Ta ütles, et kui see nii naljakas on, siis miks te sellest seriaali ei tee,” meenutab saate produtsent Karl Kermes.
Pöörduti Škoda poole
Mõeldud-tehtud, esimese episood kirjutati valmis ja tutvustati ideed tol korral Kanal 2 juhile Kaspar Kaljasele. Kuna sarja tootmiseks jäi telekanalilt pakutud summast väheks, siis mindi koos Škoda Tartu esindusega autofirma maaletooja juurde.
,,Tegime niisuguse väga võimsa Powerpointi esitluse, kus me tõime välja, et tegu on Eesti esimese sitcom-mockumentary stiilis seriaaliga koos parima huumori, naljade sisse põimitud oluliste väärtussõnumite ja tõeliste tippnäitlejatega. See oli unikaalne olukord. Rääkisime, et nad oleksid esimene autobränd maailmas, kellel on oma seriaal,” jagab Kermes.
Ettepanek oli nii mõjus, et ülejäänud pool sarja esimese hooaja tootmisest rahastati Škoda tehase poolt Tšehhist.
Keeruline võtteperiood
Nii nagu oli seriaali sünd, on ka selle filmimine olnud üsna omamoodi. ,,Kõigi kolme hooaja võtted on toimunud meil ju töötavates autosalongides. Kui me seal ikka karjume kolm nädalat järjest “Vaikust, võte!” ja töötajad peavad olema sosinal, siis see on ühele toimivale autoettevõttele ikka väga keeruline. Aga tohutult äge, et meile seda võimaldatakse,” on Kermes tänulik. Viimane hooaeg oleks aga näitlejate kiire graafiku pärast jäänud peaaegu filmimata. Näitlejatel on nii palju kohustusi, et nad ise ei hooma kõikides detailides oma ajakavasid.
Seetõttu peab produtsent tihtipeale leidma need võimalikud võttetunnid ja -päevad ükshaaval koostöös teatrite trupijuhtidega.
,,Eks niimoodi poole päeva kaupa on oluliselt kulukam, aga midagi ei ole teha, praegu oli aeg küps,” räägib Kermes.
Tuntud näod uutes rollides
Sarja igas hooajas on režissööridebüüdi teinud uus noor talent ning kolmandas hooajas on selleks näitleja Franz Malmsten.
,,Seekord läksime veel julgemaks ja võtsime režissööri lausa koolist. Palusime Franz Malmsteni, et kas ta tuleks ja prooviks. Tuumiknäitlejad olid temaga juba koos tudengifilmide ja reklaamide peal töötanud. Nad usaldavad teda ja kui näitlejad usaldavad, siis on produtsendil selles mõttes kindel tunne. Peab ütlema, et Franz on väga ägedalt uue rolliga hakkama saanud,” sõnab Kermes.
Värskes hooajas saab ka näitlejate ridades näha uusi tuttavaid nägusid nagu Hilje Murel, Indrek Ojari ja paljud teised. Põnevate rollidega astuvad üles ka muusikud Andres Kõpper ehk NOËP ja Tanel Padar, näitleja Grete Kuld ning ,,Tõde ja õiguse” režissöör Tanel Toom.
Aeg õppida puhkama
“Alo” võib nimetada tõeliseks Kermeste pereprojektiks, sest lisaks abikaasadevahelisele partnerlusele on Birgit ka Karli loome- ja produtsenditöös partnerina.
,,Birgitiga on meil selline tore koostöö, et ma saan alati temalt väga häid ja täpseid impulsse ning arutada laiemat vaadet, kuhu maailm läheb ja mis teemad on olulised. Birgiti võib-olla kõige suuremaks tugevuseks on kommunikatsioonioskus ja sõnumi teadlikkus ning selles me eristume ka paljudest teistest koostöödest. See tandem on väga hea,” kirjeldab Karl.
Paraku tuleb abikaasadena koos sarjas tegutsedes ka tööd tahes-tahtmata koju kaasa ning Kermese sõnul arutletakse ikka ka õhtul diivanil “Alo” teemadel: ,,Mõnikord tahaks küll, et paneks töö kõrvale, aga ma loodan, et ma veel arenen ja oskan seda lahus hoida.”
Suvi tasakaalus
Suvi on Karl Kermese jaoks möödunud töö ja puhkuse tasakaalus. ,,Peale “Alo” võtteperioodi tõotasin endale, et ma õpin puhkama. Ja peale jaanipäeva olengi täielikult puhanud – raamatuid lugenud, jooksnud, toitunud tervislikult ja alkoholi mitte tarbinud. Mõned nädalat sellist täiesti teistsugust rütmi ja nüüd lähen taas uuele töö hoole vastu.”
Produtsendina ei lõppe töö pärast ühe projekti purki saamist, vaid pidevalt käivad peast läbi juba järgmised ideed.
,,Me ei ole päris pikalt uut stand-up’i materjali lavale toonud. Kas me toome sellel hooajal, on arutelu koht. Mulle tundub, et riigina oleme täna kuidagi veel paremas seisus kui aasta tagasi kindlasti, kuid ühiskonnana jälle keerulisemas kohas. See vajab hädasti teravate teemade tõstatamist ja ühte head stand-up’i, sest valusatest teemadest peab rääkima. Mõtteid on hästi palju ja tuleb need järjest nüüd ära realiseerida,” jagab Karl Kermes plaane.
Komöödiasari “Alo” toob ekraanidele ühe autoesinduse kirju kollektiivi töö- ja eraelu, läbi rõõmude, murede ja loomulikult koomiliste seikluste. Seriaalis löövad kaasa armastatud näitlejad Tõnis Niinemets, Priit Võigemast, Märt ja Priit Pius, Uku Uusberg, Saara Nüganen jpt. Sarja esimesed hooajad on vaadatavad Huubi striimingteenusest ja kolmas hooaeg jõuab vaatajate ette juba sel talvel.
Elisa Huub on täiesti eraldiseisvalt tellitav voogedastusteenus – vaja ei ole muud, kui ükskõik millise teenusepakkuja internetiühendust.