4G Interneti buum Eestis - aastaga on kasutusmaht kasvanud 102%
Elisa statistiline analüüs näitab, et võrreldes aastataguse ajaga on 4G Interneti kasutusmaht Elisa klientide seas kasvanud koguni 102%.
„Tegemist on väga suure hüppega, mistõttu saame öelda, et 4G Interneti kasutamine on Elisa klientide seas kasvanud buumina. 4G Interneti võlu ja tugevus seisnevad kliendi jaoks selles, et võimaldavad esimese mobiilse interneti võrguna onlainis täiesti muretult videoid ja TV-teenust vaadata ning kasutada mugavalt teisi multimeediateenuseid,“ selgitas Elisa juhatuse liige Andrus Hiiepuu. Kui süveneda statistikasse, siis näemegi, et 80% mobiilse interneti mahust kulub Elisa klientidel videote ja pildimaterjali vaatamisele ja jagamisele.
Eesti maakondade lõikes kasutavad mobiilset internetti enim rahvastiku poolest tihedamini asustatud maakonnad. Elisa võrgus kasutasid käesoleva aasta esimeses pooles mobiilse interneti mahust 45% harjumaalased, 11% tartumaalased ning 7% pärnakad.
Kui minna üksiku kliendi tasandile ja vaadata keskmiselt kasutaja poolt tarbitud andmeside mahtu, siis on esirinnas valgamaalased, kes kasutavad ühes kuus arvuti ja tahvelarvutiga keskmiselt 20,7 ning nutitelefoniga 5,1 gigabaiti andmemahtu. Kohe nende kannul on raplamaalased, kasutades andmesidemahtu vastavalt 20,1 ning nutitelefonidega 5 gigabaiti kalendrikuus.
Andrus Hiiepuu märkis, et mobiilse interneti keskmine tarbimine on Elisa eraklientide seas kuust-kuusse stabiilse kasvutrendiga kõikides maakondades ning mahud kasvavad nii nutitelefonides kui tahvelarvutites ja tavaarvutites enam vähem sama kiirelt.
Andrus Hiiepuu tõi välja ka seda, et Eesti on maailmas 4G Interneti edulugu vedavate riikide seas. Maailmas oli Eesti kolmas riik, kus kogu riigi territoorium sai 4G Internetiga kaetud. Lisaks näitavad uuringud, et Eesti on EL-is üks soodsaimaid mobiilse interneti teenushindadelt. Seega on Eesti mobiilsideoperaatorid loonud tarbijale väga head tingimused mobiilse interneti kasutamiseks ning seda nii katvuselt kui ka teenuste hindadelt. Hiiepuu sõnul annab mobiilse interneti tarbimise kasvule tugevalt hoogu juurde ka Eesti elanike motiveeritus kasutada uusi ja innovaatilisi tooteid ja teenuseid.