Põhisisu algus

Uuring: eestlased otsustavad Netflixi kõrval üha enam ka kodumaiste striiminguteenuste kasuks

07.04.2022

Ligi 75% eestlastest on proovinud vähemalt üht voogedastusteenust ning ligi neli viiendikku striiminguteenuseid proovinutest kasutab mõnd teenust tänaseni regulaarselt, selgub Elisa poolt läbi viidud uuringust. Kõige aktiivsemalt kasutatakse Eesti majapidamistest Netflixi, Elisa Huubi, Jupiteri ning Viaplay’d.

Elisa klientide seas läbi viidud uuringust lähtub, et kõige vähem on striiminguteenuseid proovinud üle 60-aastased inimesed, samas kui teistes vanuserühmades on näha, et vastajad eelistavad proovida mitmeid erinevaid teenuseid enne kui endale sobilik välja valitakse. Seejuures selgub, et pärast esmaseid proovimisi langevad lõplikud valikud pigem kodumaiste teenuste või tuntumate välismaiste teenuste kasuks.

“Tulemustest joonistub selgelt välja, et suur osa vastajatest on proovinud ka välismaiseid teenuseid nagu Amazon Prime Video, HBO ja Apple TV+, kuid regulaarselt jääb neid kasutama vaid alla kolmandiku proovijatest,” kommenteeris uuringu tulemusi Elisa meelelahutusteenuste valdkonna juht Kertu Popp. “Seevastu on käärid kodumaiseid teenuseid või Netflixi proovinud ning neid regulaarselt kasutavate klientide hulga vahel oluliselt väiksemad.”

Kodumaiste teenuste populaarsust mõjutab peamiselt seal pakutu. Uuringust selgub, et endale sobivat striiminguteenust valides on vaatajate jaoks väga oluline see, et platvormil pakutav sisu oleks tõlgitud eesti keelde ning et sealt leiaks ka sisu, kus astuvad üles kohalikud näitlejad. Eestikeelne sisu on mõnevõrra vähem oluline nooremate vaatajate seas, samas kui teenuse lõplik hind on vähem oluline vanemate vaatajate hulgas.

Popp märkis, et täna võib üksikutelt välismaisetelt platvormidelt leida Eesti sisu ning enamasti ei pakuta neil platvormidel võimalust lülitada sisse eestikeelseid subtiitreid. “Seevastu leiab kohalikest teenustest, näiteks Elisa Huubist, nii eestikeelsete tõlgetega välismaised filme ja sarju, kui ka ohtralt Eestis toodetud sisu ning ka kõrge kvaliteediga kodumaised originaalsarju, mis on loodud just konkreetse platvormi tarbeks,” sõnas ta.

Uuringust selgub ka see, et suur hulk inimesi on eelistamas striiminguteenustes pakutavat traditsioonilistes teleteenustes pakutule. Ligi viiendik vastajatest märkisid, et nad tarbivad rohkem sisu voogedastusteenuste vahendusel ning vaid veidi üle poole 18-29-aastastest vastajatest leiavad endale sobiliku meelelahutuse pigem traditsioonilistest teleteenustest.

“Maailm on selgelt liikumas striiminguteenuste populaarsuse tõusu suunas. Kuigi klassikaline televisioon ei ole kuskile kadumas, suudavad striiminguteenused pakkuda inimestele järjest enamat,” rääkis Popp. “Mida aeg edasi, seda rohkem hakkab kanda kinnitama trend, kus inimesed kasutavad erinevatel hetkedel erinevaid teenuseid, et leida endale alati just selline meelelahutus, mida nad konkreetsel hetkel otsimas on.”

Striiminguteenuste kasutamise uuring viidi läbi enam 1300 Elisa kliendi seas terve veebruarikuu jooksul.

Seotud märksõnad