Põhisisu algus

Kriisi mõju: töötajad ega tööandjad polnud kaugtööks valmis

23.04.2020

Eriolukorrast tingituna avas Elisa möödunud kuul tasuta seadmetoe, kuhu pöördus varasemast hulgaliselt rohkem kliente. Kõige rohkem vajasid lahendamist kaugtööst ja kodukontorist tingitud tehnilised probleemid.

Eestis rakendatud eriolukord viis kontoritest kaugtööle rekordiliselt inimesi, kuid digiajastu probleemid on jätkuvalt osaks inimeste argielust. Erakorraline kaugtöö praktiseerimine tõi kaasa olukorra, kus tehnilisi probleeme ja küsimusi esines tavapärasest rohkem. Kuna igaüks meist pole IT-geenius avas Elisa tasuta seadmetoe numbri, kust leiab kiirelt abi ja nõu paljude erinevate tehniliste probleemide korral.

„Eriolukorra ajal on kõnede arv olnud plahvatuslik. Esimese nädalaga teenindasime sama koguse kliente, mis varasemalt kuuga,” sõnas Elisa Seadmetoe juht Sigrid Ojavee. „Tehniliste probleemide esinemine on täiesti normaalne ja ajakriitilistel hetkedel ongi nutikam otsida kohest abi Elisa Seadmetoe spetsialistidelt, kui hakata ise pusima. Tänases olukorras tuli tõenäoliselt paljude jaoks kaugtööle minek ootamatult ja mõningate probleemidega puututi kokku esmakordselt, sest eriolukorra algul oli kõneliin täidetud rohkelt kaugtööd puudutavate küsimustega. Näiteks, kuidas seadistada VPN’i, arvuti kaugtöölauda ja küsimuste sekka mahtusid ka mured interneti ning tööspetsiifiliste programmide kohta.“

Lisaks sellele nõustas seadmetugi, milliseid tarkvaralisi lahendusi kasutada kodukontoris kolleegidega suhtlemiseks või koos töötamiseks.

Milliste teemadega peamiselt kliendid pöörduvad:

1. Programmide seadistamine – Outlook, Windowsi esmaseadistus, viirusetõrjed ja videokõnelahendused.

2. Võrguseadistused – kuidas parandada Wi-Fi ühendust, saada ühendust VPN terminalidega või saada Playstation 4 internetti.

3. Telerite seadistused – kuidas ühendada teisi seadmeid telerite külge, rakendusi käivitada, kodukinosid ühendada.

Võrreldes veebruariga teenindas Elisa Seadmetugi 2,5 korda rohkem kõneminuteid. „Seda ei tõsta ainult suurem hulk pöördujaid vaid peamiselt keeruliste murede lahendamine. Üsna tihti tuleb ka kliente detailsemalt juhendada, sest sellised tegevused on väljaspool paljude mugavustsoonist. Kõnede keskmine pikkus tõusis märtsis viielt minutilt üheksa peale,“ täpsustas Ojavee.

Elisa Seadmetoe juhi sõnul on positiivne kuulda, et nii paljud inimesed leidsid võimaluse kodust tööd jätkata ning ebatavalise olukorraga kohaneda. Lisaks soovitab ta kõigil end kurssi viia teemadega, mida peab teadma ning mida koju varuma, et kodus töö tegemine laabuks võimalikult mugavalt. Ülevaate teemadest leiab siit !

Möödunud aastal aitas Elisa Seadmetugi ligi viite tuhandet klienti erinevate tehnikaalaste murede, küsimuste ja probleemidega. Tasuta Elisa Seadmetugi on avatud esmaspäevast reedeni 9.00-19.30 numbril 699 1919 ning spetsialistide poole võib julgelt pöörduda iga tehnilise murega.

Seotud märksõnad