Värske tööturuküsitlus: oma tööga on rahul üle poole eestimaalastest
Oma tööga on rahul üle poole Eesti inimestest ja rahulolevamad on need töötajad, kelle organisatsioonis küsitakse tagasisidet, selgus Palgainfo Agentuuri ja tööportaali CVKeskus.ee läbiviidavast Eesti suurimast, ligi 7000 vastajaga tööturu- ja palgaküsitlusest.
Kevadise tööturu- ja palgaküsitluse tulemused näitavad, et üle poole töötajatest on tööga kas täiesti (11%) või pigem rahul (49% vastanutest). Vaid 4% ei ole üldse rahul. Üldist tööga rahulolu mõjutavad enim emotsionaalne seotus oma tööga, arenguvõimalused ja juhtimiskvaliteet.
Tulemustest ilmneb, et töötajad, kellel on võimalus organisatsioonis tagasisidet jagada, on rohkem rahul kõigi oma tööd mõjutavate teguritega. Näiteks hindavad need inimesed keskmisest kõrgemalt läbisaamist juhiga – 4,1 palli 5st. Nendel, kellelt aga tagasisidet ei küsita, oli see näitaja madalam ehk 3,5 palli. Enim lahknevad vastajate hinnangud tööalase täiendkoolituse pakkumisel. Selgelt on enam motiveeritud töötajad, kellelt tööandja arvamust ootab (keskmiselt 3,32 palli 5 palli skaalal) ja vähem need, kellelt seda ei küsita – 2,3 palli.
Küsitluse partneri ja Elisa personaliüksuse juhi Kaija Teemägi sõnul oodatakse keerulistel ja ebakindlatel aegadel tööandjalt nii stabiilsust kui ka hoolivust – et tööandja tunneks huvi, kuidas tema inimestel läheb. „Tööandjana näeme, et tööheaolu taandub täna juba peamiselt inimeste endi enesetundele ja sisemisele motivatsioonile,“ selgitas Teemägi.
Ennekõike mõjutab Teemägi hinnangul tööheaolu see, kui palju ja millist tähelepanu juht oma töötajatele pühendab – ehk kas inimesele pakutakse ootusele vastavat tuge, võimalust teha põnevat tööd ja iseseisvust oma töö korraldamisel, kas küsitakse ja antakse regulaarset tagasisidet jne.
Eesti suurima tööturuküsitluse tulemused näitavad, et kõige sagedamini päritakse arvamust tagasiside- või rahuloluküsitluste käigus. Selline võimalus oli veidi alla pooltel vastanutest. Seevastu neljandik (26%) väitis, et neilt ei küsita organisatsioonis üldse tagasisidet.
„On ülioluline, et inimesed saaksid oma juhtidega silmast silma rääkida, mitte vaid rahuloluankeedis linnukesi märkida. Palgainfo Agentuuri ja tööportaali CVKeskus.ee laiapõhjalise küsitluse tulemused aga peegeldasid, et igapäevase suhtluse käigus juhiga saab tagasisidet anda vaid 27% vastanutest, mis võrreldes aastataguse ajaga on jäänud samale tasemele. Ent nagu sama küsitlus näitas, siis võimalus juhtidega vestelda motiveerib rohkem. Seega on kindlasti veel paljudes organisatsioonides arenguruumi,“ tõdes Teemägi.
Palgainfo Agentuuri ja Eesti suurima tööportaali CVKeskus.ee korraldatud töötajate ja tööotsijate küsitluses osales 6844 inimest. Küsitluse partner on juba kolmandat aasta ka Elisa Eesti.