Liigu edasi põhisisu juurde
Elisa
Elisa
Otsing

Breadcrumb

Arveldus ja lepingud
Eraklient
Palun selgitage mulle minu arvet/ma ei saa arvest aru Põhisisu algus
Kuutasulise nutipaketi näidisarve Koduteenuste näidisarve Kuutasulise perepaketi näidisarv Miinimumarveline näidisarve Kuutasulise üksikpaketi näidisarve Kui Sulle on antud soodustus, mis kehtib ühe konkreetse mobiilinumbri kohta (nt soodustus SIM-kaardi vahetustasust või liitumistasust), siis leiad selle arve teiselt ehk arve alajaotuse lehelt konkreetse mobiilinumbri juures Kui Sulle on antud soodustus, mis kehtib kogu Sinu perepaketile – näiteks perepaketi kuutasu soodustus või soodustus arve lõppsummast – siis leiad selle arve esilehelt sektsioonist „kliendikohased tasud“ Kui Sulle antud liitumissoodustus oli siiani arvel olemas, kuid nüüd enam mitte, võib põhjuseks olla kampaania soodustuse lõppemine Kui Sinul arvel on kirje „M-internet (internet)“, oled kasutanud mobiilset internetti enda nutiseadmes teenusega (kõnepakett), mis tegelikult on mõeldud vaid kõnelemiseks ja sõnumite saatmiseks. NB! Ootamatu vajaduse jaoks (näiteks info otsimine) on kõnepaketis avatud internetiteenus hinnaga 2,28 eurot ühe megabaidi kohta. Kui soovid enda nutiseadmega mobiilset internetti soodsa hinna eest edasi kasutada, aktiveeri enda kõnepaketile lisaks mobiilse interneti lisateenus. Kui soovid enda mobiilinumbril piirata internetikasutust, et tulevikus sarnaseid väljaminekuid ei tekiks, on Sul 2 võimalust Aktiveeri enda mobiilinumbril mobiilse interneti piirang ehk MiNT piirang. Seda saad teha Elisa Iseteeninduses."Soovin, et mulle kuuluva numbriga ei saaks internetti kasutada, mida pean tegema?" Lülita enda seadmest välja mobiilse interneti kasutamise võimalus. Infot selle kohta, missugune on sinu hetkel kehtiv teenuspakett näed Elisa iseteenindusest. Logi sisse Elisa iseteenindusse Kui Sul on ligipääs erinevatele kliendinumbritele, vali missuguse kliendinumbri all olevat infot soovid vaadata Vali peamenüüst „Teenused ja seadmed“ Vali mobiilinumber Välismaal kasutatud teenused jõuavad tihti arvele hilinemisega, kuna info saamine välisoperaatorilt võtab aega. Seega võivad arvel kajastuda ka eelmisel kuul välismaal tehtud kõned (nt märtsis välismaal tehtud kõned võivad kajastuda aprilli arvel). Kõneeristusel (mida saab vaadata iseteenindusbüroost) on need kõned aga õiges kuus ning sealt saab kõne tegemise / teenuse kasutamise aega kontrollida (nt märtsi kõneeristusel olevad välismaal tehtud kõned ja kasutatud teenused võivad kajastuda aprilli arvel, aga mitte aprilli kõneeristusel). MMS on Sinu arvel siis, kui oled saatnud sõnumeid, mille sisuks oli video või pilt. MMSi saatmist tasustatakse vastavalt saadetud MMSi mahule/suurusele. Kuni 100 kB maksab 0,32 eurot; iga järgnev 100 kB maksab 0,32 eurot. NB! Pikad sõnumid võivad muutuda MMSiks. Sõltuvalt seadmest võivad nutitelefonid muuta pika sõnumi multimeediasõnumiks (MMSiks). Üldjuhul teavitab telefon Sind sellest ja tähemärkide lugemise asemel kuvatakse kas sõnumi mahtu (nt 1 kB) või tähist MMS-sõnumi saatmise aknas. Sõnumi pikkust võivad suurendada lisaks pikale tekstile ka õ-täht või teised erimärgid ja emotikonid. Emotikonid SMSi tekstis, võivad muuta SMS automaatselt multimeediasõnumiks (MMS-iks). Suuremahulised pildid Kui tead, et oled saatnud piltsõnumi, aga oled üllatunud selle maksumusest, siis jälgi, kui suuremahulisi pilte Sinu telefon teeb. NB! Näiteks iPhone ei konverteeri MMS-sõnumiga saadetud pilte automaatselt väiksemahulisemaks nagu Android-süsteem seda teeb. Selleks, et vältida suuremahuliste piltide saatmist, on IPhone-s iOS 10 kasutajal võimalus aktiveerida valik „low-quality image mode“ seadetest: Settings->Messages-> aktiveeri low-quality image mode. iMessage’i funktsioon iPhone’il MMS võib arvele tekkida ka siis, kui Sul on iPhone’is sisse lülitatud iMessage’i funktsioon. Juhul kui vastuvõtja ei kasuta iMessage’i teenust või on liiga kaua võrgust väljas, võivad iMessage’i sõnumid telefonis konverteeruda tasulisteks MMS-sõnumiteks, sõltumatult sinu teenusepakkujast. Selle vältimiseks on Sul kaks valikut Lülita välja automaatne sõnumiks konverteerimise valik: Settings->Messages->Send as SMS. Lülita MMS-sõnumid täiesti välja: Settings->Messages->MMS Messaging menüüpunkti alt. Sõnumit kirjutama hakates on Sul võimalik teksti sisestamise real näha, mis tüüpi sõnum välja läheb. Lisaks näed ka saadetud teksti „mulli“ värvi järgi, kas tegemist on iMessage’i (sinine) või SMS/MMS (roheline) sõnumiga. See tähendab, et oled saatnud SMSe, mis koosnesid mitmest SMSist (tähemärkide arv on suurem kui 160). Ühe SMSi pikkus on 160 tähemärki. Erandina võib ühe SMSi pikkus olla 70 tähemärki juhul, kui kasutasid vene tähestikku, õ-tähemärki või emotikone. Liitsõnumi tekkimine: liitsõnum koosneb ühest kuni kolmest sõnumist, kus tähemärkide arv on 160+145+152, kui sõnum kirjutatakse kirillitsas, või kui sisaldab õ-tähte või emotikone, siis 70+63+66 tähemärki. Üldjuhul telefonid näitavad SMSi koostamisel ka infot, mitmest SMSist koostatud tekst koosneb. SMSi muutumine MMSiks: alates neljandast sõnumist muudavad nutitelefonid sõnumi multimeediasõnumiks (MMS) – sel juhul telefon teavitab kasutajat sellest ja tähemärkide lugemise asemel kuvatakse sõnumi mahtu (nt 1 kB). Kui Sinu number piiratakse võlgnevuse tõttu ja avatakse uuesti peale arve tasumist, lisandub järgmisele arvele „Piirangu eemaldamise tasu“ 7,12 €. Kuna osamaksed on üks osa Elisa arvest ja Elisas arveldatakse kord kuus, siis läheb tasutud jääk ettemaksuks kuni järgmise arveldusperioodini. Selle tõttu kajastub arvel nii jäägi summa plussmärgiga kui ka juba tasutud osa sellest miinusmärgiga ehk ettemaksena. See tähendab, et Sinu Elisa mobiiliarvel kajastub küll osamaksete jäägi summa, aga uuesti tasuma selle eest loomulikult ei pea. Tasumiseks kasuta summat, mis on arvel real „Kuulub tasumisele“. See summa näitab, et oled osamaksete jäägi summa tasunud. Arve alajaotusel kajastub jäägi summa nii: Ja arve esilehel on näha ettemakse samas summas: M-Kommerts tähendab, et oled ostnud mobiiliga nt kinopileti, bussipileti, lotopileti, tasunud parkimise eest või ostnud nt Google Play poest mõne äpi. Mängud ja meelelahutus tähendab, et oled tarbinud oma mobiiliga eritariifsete teenusnumbrite vahendusel mänge, osalenud loosimisel, hääletanud vms. Eritariifsete kõneteenusnumbrite hinnakirja leiad siit eritariifse SMS lühinumbrite hinnakirja siit Arved koostatakse 1. kuupäeva seisuga. Kui oled arve tasunud näiteks 3. kuupäeval, siis see Sinu arvel ei kajastu. Käsitlustasu lisatakse arvele juhul, kui oled tähtajalise lepingu ajal: Lõpetanud lepingu, millel on kehtiv osamaksetega või soodushinnaga seadme müügi leping või Elisa on selle lõpetanud maksmata arvete tõttu Vahetanud väiksema kuutasuga kõne- või nutipaketi vastu Vahetanud mobiilse interneti lisateenuse väiksema kuutasuga lisateenuse vastu Sulgenud mobiilse interneti lisateenuse Tähtajaline leping sõlmitakse osamaksetega või soodushinnaga vara müügi korral tavaliselt 24 kuuks. Täpsemaid tingimusi vaata oma lepingult või Elisa iseteenindusest Võlahaldustasu lisandub arvele, kui arve ei ole tasutud maksetähtajaks ning maksega viivitatakse ka pärast võlgnevuse teavitust kuuarvel ja SMSi teel. Võlahaldustasu lisandub hoiatuskirja saatmisega kliendile. Kui arve ei ole makstud maksetähtajaks, arvestatakse viivist 0.065% iga päeva eest.
Küsi abi otsevestluses
Saada
Kas sellest juhendist oli abi?
Uus Elisa Elamus ja Huub Mine vaatama
Vanemad TV-teenused
Liitumised enne 10.08.2021
Mine vaatama
Vanemat TV-teenust saab veebis vaadata kuni 31.05.2024. Kui soovid ka edaspidi TV-d veebis vaadata, liitu Elisa Elamusega!
Kontaktid Esindused Elisa FIX Seadmete juhendid Erakliendi abikeskus Ärikliendi abikeskus Elisast Tule tööle Teenuste tingimused ja hinnakirjad Jätkusuutlikkus Tehisintellekt Elisas Koostöö startupidega Ehitajale, arendajale For carriers Pressiinfo Kõik õigused kaitstud 2024 Elisa Eesti AS Andmekaitse Küpsiste sätted Ligipääsetavus