Kui Sinu internet arvutis teenus ei tööta, võib põhjus olla seadmes, millega internetti kasutad või interneti teenuses.
Vaata üle seadmega seonduv
- Eemalda modem arvuti küljest ja teosta arvutile taaskäivitus.
- Veendu, et SIM-kaart on modemis. Võimalusel eemalda SIM-kaart, et näha pesas oleva kontuuri pealt õiget asetust ja sisesta SIM-kaart uuesti.
- Kontrolli, kas levipostid ühenduse aknas on aktiivsed
Ava ühenduse loomise keskkond. Vastavalt seadme mudelile on ühendusaknasse sisenemine kirjeldatud seadme müügipakendis olevas kasutusjuhendis. Kui levipostid on modemi ühendusaknas aktiivsed, siis on teenus olemas, kuid ei liigu USB modemist (netipulgast) edasi.
Kui arvutile on teostatud taaskäivitus ja SIM-kaardi õige asetus on üle vaadatud, ent ühenduse loomise keskkonnas ei teki indikaatorväljale levipostide tähiseid, on suure tõenäosusega probleem SIM-kaardis või teenuses. Võimalusel testi teenuse toimivust teises seadmes, näiteks mobiiltelefonis.
- Loo uuesti Elisa interneti profiil
Elisast soetatud modemid saavad internetti pääsemise profiilid automaatselt, kuid tõrke või mujalt soetatud seadme puhul saab profiili luua ka käsitsi.
Vaata juhendit, „Kuidas luua vajalikke interneti profiile“ Elisa Seadmetoe lehelt.
- Eemalda arvutis eelmiste modemite ühendusprogrammid
Kui oled sama arvutiga kasutanud enne mõnda teist netipulka, siis tuleb eelmise netipulgaga seotud tarkvara arvutist eemaldada. Seda saad teha nii:
Ava arvuti ekraani allosas asetuv otsing
Sisesta otsinureale märksõna ,,Juhtpaneel’’ (inglise keelse menüü puhul ,,Control Panel’’) Avaneb juhtpaneeli aken, millel vali ,,Programmide eemaldamine’’ (inglise keelse menüü puhul ,,Uninstall a program’’)
Avanenud aknas leia nimekirjast oma modemi tarkvara, vali see ning rakenda eemaldamise käsklus, vajutades ,,eemalda/paranda’’ (inglise keelse menüü puhul ,,uninstall/change’’)
Avanenud aknas liigu edasi vajutades ,,Järgmine’’ ning seejärel ,,Eemalda’’. Sellega on modemi ühendustarkvara sinu arvutist eemaldatud.
Veendu, et Sinu seade toetab arvutis kasutusel olevat tarkvaraversiooni
Modemi toetatav arvutitarkvara on märgitud tootja ja soetusettevõtte kodulehel.
Vaata üle teenusega seonduv
Veendu, et ühendusele ei ole rakendatud piiranguid
Ühendus võib olla välja lülitatud või piiratud nii võlgnevuse kui ka paketi andmemahu täis saamise tõttu.
Andmemahu täitumise kontrollimine:
- Logi sisse Elisa iseteenindusse
- Kui Sul on ligipääs erinevatele kliendinumbritele, vali kliendinumber, mille andmemahu täitumist soovid kontrollida
- Vali lehe ülalosas olevast peamenüüst „Tarbimine“ ning seejärel „M-interneti kasutus“
Sellel lehel on näha, kas paketis sisalduv andmemaht on täis või mitte.
Võlgnevuse tõttu seatud piirangu kontrollimine
- Logi sisse Elisa iseteenindusse
- Seda, kas Sul on võlgnevus, näed Elisa iseteenindusse sisse logides kohe esilehel „Maksmisele kuuluv summa“ alt.
Kui tasud arve, toimub piirangu lõpetamine automaatselt pärast seda, kui laekumine on Elisasse jõudnud. Üldjuhul jõuavad maksed Elisa kontole 2 tunni jooksul, kuid olenevalt pangast võib see aeg olla erinev. Uuri oma pangast järele!
Hea teada! Kui Sinu internet ei hakka pärast tasumist tööle, tee seadmele taaskäivitus.
NB! Kui Sa ei ole saanud oma telefonile teavitust tasumata arve kohta, vaata üle võlateavituse number. Seda saad teha mugavalt iseteenindusest.
Vaata üle levitingimused ja võimalikud katkestused Sinu kasutuspiirkonnas
Küsi minult!