Vaata üle teenusega seonduv
1. Vaata, kas Sinu internetikiirus vastab paketis lubatule
- Esimese tegevusena mõõda oma Mobiilse interneti kiirust. Soovitame kasutada internetipõhist kiiruse mõõtmise tööriista aadressil www.speedtest.net.
- Kui oled kiirustesti ära teinud, siis vaata üle, kas testis väljatoodud andmesidekiirused erinevad väga palju sellest, mida Sinu olemasolev pakett võimaldab? Infot oma paketi kohta näed Elisa iseteenindusest siit.
- Kui kiirustesti tulemused on sarnased paketikirjelduses tooduga ja Sulle tundub, et mobiilne internet on aeglane, siis peaksid valima endale suuremate internetivõimalustega paketi.
- Kiirustesti tulemuste võrdlemisel pea meeles, et mobiilse interneti kiirus sõltub paljudest asjaoludest – Sinu seadme võimekus, leviolud Sinu asukohas, teiste kasutajate arv, pinnavormid jms. Seetõttu toome enda paketikirjeldustes alati välja ka „andmesidekiirus kuni“ mõiste. Lisaks mõtle enda tegevustele internetis: kas internet on aeglane kogu aeg või mingite konkreetsete tegevuste käigus (nt videote vaatamine)? Kui vastus sellele küsimusele on jah, siis kasutad tõenäoliselt internetipaketti, mis on väiksemate võimalustega, kui Sinu kasutusharjumused internetis eeldavad.
- Kui kiirustesti tulemused erinevad märkimisväärselt Sinu paketi pakutavatest võimalustest ja Sul on interneti kasutamisega probleeme, liigu edasi punkt järgmise punkti juurde.
2. Veendu, et ühendusele ei ole rakendatud piiranguid
Ühendus võib olla välja lülitatud või piiratud nii võlgnevuse kui ka paketi andmemahu täitumise tõttu. Teenusele lisatud piirang võib jätta mulje aeglaselt toimivast internetist – seade üritab internetti pääseda, kuid ei saa seda teha.
Kontrolli, kas Sinu paketis sisalduv andmemaht on täitunud. Seda saad teha Elisa iseteeninduses siit või
- Logi sisse Elisa iseteenindusse
- Vali peamenüüst „Tarbimine"
- Vali “M-interneti tarbimine”
- Kontrolli, kui palju andmemahtu on kasutatud
NB! Kui Sinu interneti maht on täis, vaata juhendit “Minu interneti maht sai täis. Kuidas saan internetti edasi kasutada?"
Kontrolli, kas teenus on piiratud tasumata arve tõttu.
Logi sisse Elisa iseteenindusse. Iseteeninduse avalehelt näed infot oma arvete kohta.
Vaata üle seadmega seonduv
Kontrolli internetiseadistusi
Vaikimisi valivad internetiseadmed võrgu, mille signaal jõuab seadmeni kõige tugevamini. See võib tekitada olukorra, et internetiseade hakkab kasutama 2G või 3G võrku, kuigi tegelikult on kiire 4G võrk ka saadaval. Olukorra vältimiseks tuleb enda internetiseade (netipulk, ruuter, tahvel) lukustada kõige kiiremasse saadaolevasse internetivõrku, eelistatult 4G võrku. Kui Sinu praegune internetiseade veel ei toeta 4G-d, siis lukusta seade kindlasti 3G võrku.
Kui vajad abi seadme lukustamisel vaata juhendit: „Kuidas lukustada oma seade 2G/3G/4G võrku“ Elisa Seadmetoe lehelt.
Kontrolli enda internetiseadme korrasolekut
Kui varem toimis Elisa mobiilne internet Sinu seadmes hästi, kuid enam mitte, siis üheks põhjuseks võib olla see, et Sinu seadmes on toiminud muutus, mis piirab interneti kasutust.
Alljärgnevalt leiad nimekirja seadmeprobleemidest, mis võivad mõjutada mobiilse interneti kasutamist.
- Sinu süle- või lauaarvuti on nakatunud pahavaraga ja seetõttu on internet aeglane. Probleemi lahendamiseks proovi pahavarast vabaneda või vastavate teadmiste puudumise korral pöördu it turbe spetsialisti poole. Probleemi vältimiseks tulevikus kasuta regulaarselt viirusetõrje tarkvara.
- Sinu seadmes on avatud palju programme või rakendusi, mistõttu seade on ülekoormatud ja interneti kasutamine ebaõnnestub. Lahenduseks ebavajalike programmide sulgemine ja seadme taaskäivitamine
- Tegid enda süle- või lauaarvutile opsüsteemi uuenduse, mistõttu internetipulk enam ei tööta. Lahenduseks on uuenduse tagasipööramine või uue internetipulga soetamine.
- Sinu tahvelarvutis on mobiilne internet seadistuste alt välja lülitatud. Kui selle kontrollimiseks on vaja abi, vaata palun juhendit „Kuidas mobiilset internetti oma seadmest välja lülitada“ Elisa Seadmetoe lehelt.
- Sinu sülearvutis on wifi kasutamine välja lülitatud ja arvutil ei õnnestu läbi ruuteri Elisa mobiilse interneti signaali kinni püüda.
- Sinu tahvelarvuti või internetipulk on viimasel ajal saanud füüsilisi kahjustusi, mistõttu internetiühendus enam ei tööta. Lahenduseks on uue tahvelarvuti või internetipulga soetamine.
Katseta erinevaid asukohti
Kui kasutad internetti sisetingimustes, liigu toas ringi ja proovi leida koht, kus interneti levi on parem. Kui levitugevus Sinu elukohas on ühes kindlas punktis tugevam kui teistes, soovitame ruuteri sinna paigutada.
Kontrolli teadaolevaid hooldustöid ja rikkeid
Võta ühendust meie spetsialistiga
Kui mured mobiilse interneti kasutamisel ei kao, võta ühendust meie spetsialistidega Elisa esindustes või helistades kõnekeskuse numbril 6 600 600.
Selleks, et meie spetsialist saaks Sulle võimalikult kiirelt lahenduse leida, mõtle läbi vastused järgmistele küsimustele.
- Kas internet on aeglane kogu aeg või mõningate tegevuste käigus (näiteks videote vaatamisel, aga internetis surfates toimib)?
- Kas internet on aeglane kogu aeg või kindlal ajal (näiteks õhtuti)?
- Kas internet on aeglane terves kodus või konkreetses asukohas?
Küsi minult!