Arved ja lepingud
Äriklient
Arve info Põhisisu algus
Kuutasulise nutipaketi näidisarve Miinimumarveline näidisarve Kuutasulise üksikpaketi näidisarve Kui Teile on tehtud soodustus, mis kehtib ühele konkreetsele mobiilinumbrile (nt SIM-kaardi vahetustasu või liitumistasu soodustus), leiate selle arve alajaotuse lehelt konkreetse mobiilinumbri juurest (arve teisel leheküljel). Kui Teie paketile on tehtud soodustus, näiteks eripaketi kuutasu soodustus või soodustus arve lõppsummale, leiate selle arve esilehelt sektsioonist „kliendikohased tasud“. Kui Teile antud liitumissoodustus oli siiani arvel olemas, kuid nüüd enam mitte, võib põhjuseks olla kampaania soodustuse lõppemine. Kui Teie arvel on kirje „M-internet (internet)“, olete enda nutiseadmes kasutanud mobiilset internetti teenusega, mis on tegelikult mõeldud vaid kõnede tegemiseks ja sõnumite saatmiseks (kõnepakett). NB! Ootamatu vajaduse jaoks (näiteks info otsimine) on kõnepaketis avatud internetiteenus hinnaga 2,28 eurot ühe megabaidi kohta. Kui soovite enda nutiseadmega soodsamat mobiilset internetti kasutada, asendage enda kõnepakett nutipaketiga interneti lisateenus. Kui soovite enda mobiilinumbri internetikasutust piirata, et tulevikus sarnaseid väljaminekuid ei tekiks, on Teil mitu võimalust: Tehke seda Elisa Iseteeninduses. Logige sisse Elisa iseteenindusse. Kui Teil on ligipääs mitmele kliendinumbrile, valige kliendinumber, mille andmemahu täitumist soovite kontrollida. Valige peamenüüst „Teenused ja seadmed“. Valige mobiilinumber. Valige „Numbri seaded“. Lülitage "Mobiilne internet" välja. Lülitage enda seadmes mobiilse interneti kasutamise võimalus välja. Juhendi leiate Elisa Seadmetoe lehelt. Enda hetkel kehtiva teenuspaketi infot näete Elisa iseteeninduses. Või toimides nii: Logige sisse Elisa iseteenindusse. Kui Teil on ligipääs mitmele kliendinumbrile, valige kliendinumber, mille paketi kohta infot soovite. Valige peamenüüst „Teenused ja seadmed. Valige mobiilinumber. Tasu välismaal kasutatud teenuste eest jõuab arvele sageli hilinemisega, kuna info laekumine välisoperaatoritelt võtab aega. Seetõttu võivad arvel kajastuda ka eelmisel kuul välismaal tehtud kõned (nt märtsis välismaal tehtud kõned võivad kajastuda aprilli arvel). Kõneeristusel (mida saate vaadata iseteenindusbüroost) on need kõned aga õiges kuus ning sealt saab kõne tegemise/teenuse kasutamise aega kontrollida (see tähendab, et nt märtsi kõneeristusel olevad välismaal tehtud kõned ja kasutatud teenused võivad küll kajastuda aprilli arvel, aga mitte aprilli kõneeristusel). MMSide tasu on Teie arvel siis, kui olete saatnud sõnumeid, mille sisuks oli video või pilt. MMSi saatmist tasustatakse vastavalt saadetud MMSi mahule/suurusele. Kuni 100 kB maksab 0,32 eurot, iga järgnev 100 kB maksab 0,32 eurot. NB! Ka pikad tekstisõnumid võivad muutuda MMSiks. Sõltuvalt seadmest võivad nutitelefonid muuta pika tekstisõnumi multimeediasõnumiks (MMSiks). Üldjuhul annab telefon sellest märku ja tähemärkide lugemise asemel kuvatakse kas sõnumi mahtu (nt 1 kB) või MMS-sõnumi tähist. Lisaks pikale tekstile võivad sõnumi pikkust suurendada ka õ-täht või teised erimärgid ja emotikonid. Emotikonid SMSi tekstis võivad SMSi muuta automaatselt multimeediasõnumiks (MMSiks). Suuremahulised pildid Kui teate, et olete saatnud piltsõnumi, aga selle saatmise maksumus on oodatust suurem, siis vaadake üle, kui suuremahulisi pilte Teie telefon teeb. NB! Näiteks iPhone ei konverteeri MMS-sõnumiga saadetud pilte automaatselt väiksemahuliseks (nii nagu seda teeb Android-süsteem). Selleks, et vältida suuremahuliste piltide saatmist, on iPhone iOS 10 kasutajal võimalus seadetes aktiveerida valik „low-quality image mode“. Selleks tuleb liikuda: Settings->Messages-> aktiveeri low-quality image mode. iPhone’i iMessage’i funktsioon MMS võib arvele tekkida ka siis, kui Teie iPhone’is on sisse lülitatud iMessage’i funktsioon. Juhul kui vastuvõtja ei kasuta iMessage’i teenust või ta on liiga kaua võrgust väljas viibinud, võivad iMessage’i sõnumid telefonis konverteeruda tasulisteks MMS-sõnumiteks (see ei sõltu teenusepakkujast). Selle vältimiseks on Teil kaks valikut: lülitage automaatne sõnumiks konverteerimise valik välja, liikudes: Settings->Messages->Send as SMS. lülitage MMS-sõnumid täiesti välja, liikudes: Settings->Messages->MMS Messaging. Sõnumit kirjutama hakates on teksti sisestamise real näha, mis tüüpi sõnum välja läheb. Lisaks näete ka saadetud teksti „mulli“ värvi järgi, kas tegemist on iMessage’i (sinine) või SMS/MMS (roheline) sõnumiga. See tähendab, et olete saatnud SMSe, mis koosnesid mitmest SMSist (tähemärkide arv on suurem kui 160). Ühe SMSi pikkus on 160 tähemärki. Erandina võib ühe SMSi pikkus olla ka 70 tähemärki. Näiteks juhul, kui kasutasite vene tähestikku, sümbolit õ või emotikone. Liitsõnumi tekkimine: liitsõnum koosneb kuni kolmest sõnumist, mille tähemärkide arv on 160+145+152. Kui sõnum kirjutatakse kirillitsas või kui see sisaldab õ-tähte või emotikone, on liitsõnumi pikkus 70+63+66 tähemärki. Üldjuhul kuvavad telefonid juba SMSi kirjutamise ajal, mitmest SMSist sõnum koosneb. SMSi muutumine MMSiks: alates neljandast sõnumist muudavad nutitelefonid sõnumi multimeediasõnumiks (MMSiks). Telefon teavitab kasutajat ja tähemärkide lugemise asemel kuvatakse sõnumi mahtu (nt 1 kB). Kui Teie väljuvatele kõnedele seatakse võlgnevuse tõttu piirang ja pärast arve tasumist see eemaldatakse, lisandub järgmisele arvele „Piirangu eemaldamise tasu“ summas 4 eurot. Kuna osamaksed on üks osa Elisa arvest ja Elisas arveldatakse kord kuus, siis arvestatakse esinduses tasutud jääki kuni järgmise arveldusperioodini ettemaksuna. Seetõttu kajastub arvel jäägi summa plussmärgiga, kuid juba tasutud osa sellest miinusmärgiga ehk ettemaksena. See tähendab, et Teie Elisa mobiiliarvel on osamaksete jäägi summa küll kajastatud, aga uuesti Te seda loomulikult tasuma ei pea. Tasuge üksnes summa, mis on arvel real „Kuulub tasumisele“. See summa võtab arvesse, et olete osamaksete jäägi juba tasunud. Arve alajaotusel kajastub jäägi summa nii: Ja arve esilehel on näidatud samas summas ettemakse: M-Kommerts tähendab, et olete ostnud mobiiliga nt kinopileti, bussipileti, lotopileti, tasunud parkimise eest või ostnud nt Google Play poest mõne äpi. Mängud ja meelelahutu s tähendab, et olete mänginud oma mobiiliga eritariifsete teenusnumbrite vahendusel mänge, osalenud loosimisel, hääletanud vms. Täpse ülevaate saate vaadata oma kõneeristuselt Elisa iseteeninduses või toimides nii: Logige sisse Elisa iseteenindusse. Kui Teil on ligipääs mitmele kliendinumbrile, valige kliendinumber, mille all olevat kõnede eristust soovite vaadata. Valige peamenüüst „Tarbimine“ ja seejärel „Kõneeristus". Eritariifsete kõneteenusnumbrite hinnakirja leiate siit, eritariifse SMS lühinumbrite hinnakirja aga siit. Arved koostatakse 1. kuupäeva seisuga. Kui tasusite eelmise arve näiteks 3. kuupäeval, siis see Teie uuel arvel veel ei kajastu. Vaadake tasumisele kuuluvat summat Elisa iseteeninduse esilehelt. Käsitlustasu lisatakse arvele juhul, kui oled tähtajalise lepingu ajal:
    lõpetanud lepingu, millel on kehtiv osamaksetega või soodushinnaga seadme müügi leping või Elisa on selle lõpetanud maksmata arvete tõttu vahetanud väiksema kuutasuga kõne- või nutipaketi vastu vahetanud mobiilse interneti lisateenuse väiksema kuutasuga lisateenuse vastu sulgenud mobiilse interneti lisateenuse Tähtajaline leping sõlmitakse osamaksetega või soodushinnaga vara müügi korral tavaliselt 24 kuuks. Täpsemaid tingimusi vaata oma lepingult või Elisa iseteenindusest Elisa iseteenindusest.
Eritariifsete teenuste all kajastatakse arvel teenuseid, millele helistamine erineb Sinu paketi minutihinnast. Eritariifsed võivad olla näiteks erinevate ettevõtete infoliinid, taksode lühinumbrid, meelelahutusliinid, annetusliinid, haiglate ja polikliinikute infotelefonid vmt. Seda, missugusele numbrile Sa täpsemalt helistanud või SMSi saatnud oled, näed oma kõnede eristuselt Elisa iseteeninduses siit. NB! Elisa haldab vaid tehnilist sidekanalit mobiilinumbri kasutaja ja teenusepakkuja vahel ning arveldab nendevahelist arveldust, kuid ise sisuteenust (eritariifseid teenuseid) ei paku. Seetõttu, kui Sul on küsimusi teenuse õiguspärasuse, sisu, tingimuste vmt kohta, võta ühendust teenusepakkujaga, kelle kontaktid leiad koos hinnakirjaga allolevatelt linkidelt.

Eritariifsete SMS-lühinumbrite hinnakiri ning teenusepakkujate nimed ja kontaktid leiad siit.
Eritariifsete kõnede lühinumbrite hinnakirja ning teenusepakkujate nimed ja kontaktid leiad siit.
Küsi abi otsevestluses
Saada
Kas sellest juhendist oli abi?