Esmalt kontrollige, kas mure on ainult ühe või kõikide seadmetega.
Kui mure internetiühendusega esineb vaid ühes seadmes, pöörduge palun seadme müüja poole. Kui on kindel, et probleem ei esine vaid ühes seadmes, tutvuge alljärgnevate soovitustega.
1. Vaadake üle modemi asukoht.
Leidke modemile sobiv asukoht, võttes arvesse, et modem ei oleks kapis või teleka taga peidus. Samuti ei tohiks modem asuda raamatuvirna vahel, kuna nii on signaali levik külgedelt takistatud.
2. Jälgige kasutuskoha kaugust modemist.
Kontrollige, kas kohe modemi kõrval olles on kiirus sama kui näiteks 5-10 m kaugusel. Kui kaugemal on signaal nõrgem, siis soovitame muuta modemi asukohta või suurema ruumi/korteri/maja puhul paigaldada Wi-Fi leviala võimendi.
3. Valige kõige vähem hõivatud Wi-Fi kanal.
Wi-Fi kanali hõivatust saate kõige hõlpsamini kontrollida ise samas ruumis viibides ja toimides nii:
Avage veebilehitseja aadressil http://192.168.0.1
Kasutajanimi: cisco
Parool: cisco
Mõnede mudelite puhul ei ole parooli sisestamine kohustuslik. Sellel juhul jääb kasutajanimeks cisco ning parooliväli võib jääda tühjaks.
Wi-Fi võrgu kanali muutmiseks valige menüüribal aken: Wireless ja Radio Settings.
Soovitus: Parima kanali leidmiseks kasutage tarkvara InSSider, mille kasutusjuhendi leiate siit.
Pange tähele! Wi-Fi võrgu keskmised kiirused on sagedusel 2,4 Ghz kuni 30 Mbit/s ja sagedusel 5Ghz kuni 130 Mbit/s. Teises toas võib kiirus olla väiksem, kuna seinad takistavad signaali levikut.
Kui tundub, et need soovitused Teie muret siiski ei lahendanud või oli info liialt tehniline, võtke meiega ühendust, helistades infonumbril 6 600 620.
arvuti kaugus ruuterist: mida suurem vahemaa, seda nõrgem on signaal;
paksud seinad ja laed;
teised elektroonikaseadmed (sh TV);
samal ajal töötavad interneti ressurssi kasutavad programmid (tarkvarauuendused, torrent, FTP);
võrku ühendatud seadmete hulk (sh ka nutitelefonid ja tahvelarvutid);
Wi-Fi kanalite hõivatus tiheasustusega elamutes, nt kortermajades;
võrgukaardi ja ruuteri läbilaskevõime.
Tehke kiirusetest
Kui soovite ühenduse kiirust teada saada, tehke kiirusetest. Selle põhjal selgub, kas mure on ühenduse kiiruses või jääb Teie valitud paketi kiirustest Teile väheks.
Kiirusetesti ajaks tuleb sulgeda kõik interneti ressurssi kasutavad programmid.
Kiirusetesti tegemiseks tuleks arvuti internetikaabli abil otse modemiga ühendada.
Kiirusetesti tegemiseks soovitame kasutada lehekülge speedtest.net.
Kui kiirus vastab Teie valitud paketile (või on sellele ligilähedane), kuid vajate enamat, soovitame valida kiirem pakett.
Esmalt kontrollige, kas mure on ainult ühe või kõikide seadmetega.
Kui probleem esineb vaid ühes seadmes, kontrollige seadme võrguseadistusi.
Kui jääte hätta, helistage Seadmetoe numbril 900 1919 (kõne hind 0,5 €/min).
Kontrollige, kas modem on vooluvõrgus.
Kui kasvõi üks esimesest neljast tulukesest ei põle ja voolurestart ei aita, võtke palun meiega ühendust infonumbril 6 600 620.
Kui tuled põlevad, siis kontrollige, kas Wi-Fi on sisse lülitatud.
Wi-Fi on sisse lülitatud, kui roheline Wi-Fi tuluke modemil põleb (teinekord võib juhtuda, et Wi-Fi on kogemata modemi pealt Wi-Fi nupust välja lülitatud).
Kui tuled põlevad ja seade on vooluvõrgus, siis kontrollige, kas olete viimase arve ära maksnud, sest teenus võib olla piiratud võlgnevuse tõttu.
Kui tundub, et need soovitused siiski Teie muret ei lahendanud, võtke meiega ühendust, helistades infonumbril 6 600 620
Töökorras modemil peavad põlema kõik kolm märgutuld.
Antud loetelu on esitatud rikke lahendamise seisukohast tähtsuse järjekorras:
1. POWER/PWR – näitab, kas seade saab vooluvõrgust toidet.
Kui POWER/PWR tuli ei põle:
kontrollige, kas seade on sisse lülitatud ja kas adapter on korralikult vooluvõrku ühendatud;
kontrollige, kas adapteri juhe on ühendatud seadme toite sisendisse;
Kui POWER/PWR tuli ei põle, ehkki seade on korralikult vooluvõrgus, siis võtke palun ühendust meie klienditeenindusega kodulehel oleva vestlusakna kaudu või telefonil 6 600 620.
2. ONLINE/CABLE – näitab, kas internetiühendus on töökorras.
Kui ONLINE/CABLE tuli ei põle:
kui kasutate ka Elisa televisiooniteenust, siis kontrollige, kas teleril on pilt ees. Kui ei ole, siis helistage +372 6 600 620.
kui teleril on pilt olemas, kontrollige modemini jõudvat TV-kaabeldust. Kui see on korras, tehke modemile voolurestart ja oodake umbes 10 minutit. Kui selle aja jooksul ONLINE/CABLE tuli põlema ei hakka ning internet ei taastu, helistage +372 6 600 620.
3. PC/LINK/ETHERNET – näitab ühendust modemi ja arvuti/ruuteri/digiboksi vahel. See tuli võib vilkuda.
Kui PC/LINK/ETHERNET tuli ei põle:
kontrollige võrgukaablit, mis ühendab modemit arvuti/ruuteri/digiboksiga;
Kui modemil kõik tuled põlevad, aga ühendust ikkagi ei ole, siis tuleks kontrollida, kas võrgukaart on sisse lülitatud.
Windows 10
ava Start-menüü >>> Settings >>> Network & Internet
vasakul avanenud loetelust vali Ethernet >>> Change adapter options >>> Ethernet
parema hiireklahviga ava menüü ja kontrolli, kas aktiivne valik on Enable või Disable
kui on aktiivne Enable, siis kliki sellele - võrgukaart lülitatakse sisse
kui on aktiivne Disable, siis võrgukaart on juba sisse lülitatud
Windows 10
ava Start-menüü >>> Settings >>> Network & Internet
vasakul avanenud loetelust vali Ethernet >>> Change adapter options >>> Ethernet
ava parema hiireklahviga menüü >>> Properties >>> Internet Protocol Version 4
avanenud aknas peab olema määratud valik Obtain an IP address automatically
Sülearvutitel on olemas nii füüsiline kui tarkvaraline Wi-Fi võrgukaardi sisse- ja väljalülitamise võimalus.
1. Füüsiline sisse- ja väljalülitamine:
Wi-Fi sisse- ja väljalülitamise nupu asukoht on tavaliselt tähistatud arvutiekraani või siis leviposti märgiga, mille ümber on kaarekesed
2. Tarkvaraline sisse- ja väljalülitamine:
Windows 10
ava Start-menüü >>> Settings >>> Network & Internet
vasakul avanenud loetelust vali Wi-Fi >>> Change adapter options >>> Wi-Fi
ava parema hiireklahviga menüü >>> kontrolli, kas aktiivne valik on Enable või Disable
kui aktiivne on valik Enable, siis kliki sellele - võrgukaart lülitatakse sisse
kui aktiivne on Disable, siis on võrgukaart sisse lülitatud
Kas IP aadress on dünaamiline?
Kui võrgukaart on sisse lülitatud ja arvuti ei suuda internetiühendust luua, siis tuleb kontrollida, kas IP aadress on dünaamiline.
Windows 10
ava Start-menüü >>> Settings >>> Network & Internet
vasakul avanenud loetelust vali Wi-Fi >>> Change adapter options >>> Wi-Fi
ava parema hiireklahviga menüü >>> Properties >>> Internet Protocol Version 4
avanenud aknas peab olema määratud valik Obtain an IP address automatically (vaata pilti allpool)
Windows 10
ava Start-menüü >>> Settings >>> Network & Internet
vasakul avanenud loetelust vali Wi-Fi
vali enda võrgu nimi ning vajuta Connect
sisesta oma Wi-Fi võrgu parool
Modemite puhul on kasutajanimeks CM MAC-i kuus viimast numbrit ja parool on S/N (vaata pilti allpool).
Buffalo ruuteri parool (SSID) ja kasutajanimi (KEY) on kirjas ruuteri tagaküljel.
Modemi, ruuteri ja arvuti korrektne ühendamine
ühenda modemist väljuv võrgukaabel ruuteri WAN (internet) pessa
kui arvuti(d) on ühendatud kaabliga, siis ruuterist arvutisse minev kaabel peab olema ühendatud LAN pessa (ruuteril reeglina kokku neli pesa, mis on nummerdatud 1,2,3,4)
Kui oled ühendamas uusi arvuteid (seadmeid) ruuteri külge, siis on mõistlik teha ruuterile ja modemile taaskäivitamine ehk restart.