Tehniline abi
Äriklient
Mobiilne internet Põhisisu algus
Taaskäivita seade Lülitage seade välja ja kohe uuesti sisse ning kontrollige, kas internet hakkas tööle. Võimalusel proovige, kas Teie SIM-kaardiga mõnes teises seadmes internetti pääseb. Kui teises seadmes on pääs internetti olemas, on viga Teie seadmes või selle seadistustes. Kui internetti ei pääse ka teises seadmes, on tõenäoliselt viga teenuses või SIM-kaardis. Seadmega seotud probleemide lahendamine 1. Kontrollige, kas Teie seadmes on andmeside sisse lülitatud ja kas interneti seadistused on õiged. Kui vajate selleks abi, tehke nii: Minge Elisa Seadmetoe lehele Vali sealt oma seade (tootja nimi, operatsioonisüsteem) Leidke Interneti menüüpunkti alt juhend „Kuidas panna tööle mobiilne internet“. 2. Kontrollige, ega Teie seadmes pole määratud andmeside kasutamise limiiti. Kui vajate selleks abi, tehke nii: Minge Elisa Seadmetoe lehele Valiga sealt oma seade (tootja nimi, operatsioonisüsteem) Leidke Interneti menüüpunkti alt juhend „Kontrolli ja optimeeri andmekasutust“.“ Teenusega seotud probleemide lahendamine 1. Kontrollige, ega Teie numbril pole mobiilse interneti kasutamine piiratud. Kui vajate selleks abi, tehke nii: Logige sisse Elisa iseteenindusse. Kui Teil on ligipääs mitmele kliendinumbrile, valige kliendinumber, mille andmemahu täitumist soovite kontrollida. Valige peamenüüst „Teenused ja seadmed“. Valige „Numbri seaded“. Kontrollige, kas mobiilse interneti kasutamine Eestis on lubatud. 2. Kontrolli, kas Sinu paketis sisalduv andmemaht on täitunud Logige sisse Elisa iseteenindusse. Kui Teil on ligipääs mitmele kliendinumbrile, valige kliendinumber, mille andmemahu täitumist soovite kontrollida. Valige peamenüüst „Teenused ja seadmed“. Kontrolli, kui palju andmemahtu on kasutatud NB! Kui Sinu interneti maht on täis, vaata juhendit "Mul on andmemaht täis. Kuidas saan internetti edasi kasutada?" Kontrolli, kas teenus on piiratud tasumata arve tõttu. Logige sisse Elisa iseteenindusse, avalehelt näete oma arvete infot. Kui Teie tellitud teenus „Internet arvutis“ ei tööta, võib põhjus olla seadmes, millega internetti kasutate, või interneti teenuses. Vaadake seadmega seonduv üle Eemaldage modem (netipulk) arvuti küljest ja tehke arvutile taaskäivitus. Veenduge, et SIM-kaart on modemis Võimalusel eemaldage SIM-kaart, et näha pesas oleva kontuuri pealt õiget asetust, ja sisestage SIM-kaart uuesti. Kontrollige, kas levipostid ühenduse aknas on aktiivsed. Avage ühenduse loomise keskkond. Vastavalt seadme mudelile on ühendusaknasse sisenemine kirjeldatud seadme müügipakendis olevas kasutusjuhendis. Kui levipostid on modemi ühendusaknas aktiivsed, on teenus olemas, kuid ei liigu USB modemist (netipulgast) edasi. Kui arvutile on taaskäivitus tehtud ja SIM-kaardi õige asetus on üle kontrollitud, ent ühenduse loomise keskkonnas sellegipoolest indikaatorväljale levipostide tähiseid ei teki, on suure tõenäosusega probleem SIM-kaardis või teenuses. Võimalusel testige teenuse toimivust teises seadmes, näiteks mobiiltelefonis. Looge Elisa interneti profiil uuesti. Elisast soetatud modemid saavad automaatselt internetti pääsemise profiili, kuid tõrke korral või mujalt soetatud seadmele saab profiili luua ka käsitsi. Vaadake juhendit, „Kuidas luua vajalikke interneti profiile“ Elisa seadmetoe lehelt. Eemaldage arvutist eelmiste modemite ühendusprogrammid. Kui olete varasemalt sama arvutiga mõnda teist netipulka kasutanud, tuleb eelmise netipulgaga seotud tarkvara arvutist eemaldada. Seda saate teha nii: Avage arvuti ekraani allosas asetuv otsing Sisestage otsingureale märksõna ,,Juhtpaneel’’ (ingliskeelse menüü puhul ,,Control Panel’’). Avaneb juhtpaneeli aken, kust valige ,,Programmide eemaldamine’’ (ingliskeelse menüü puhul ,,Uninstall a program’’). Leidke aknas avanenud nimekirjast oma modemi tarkvara, valige see ning rakendage eemaldamise käsklus, vajutades ,,eemalda/paranda’’ (ingliskeelse menüü puhul ,,uninstall/change’’). Avanenud aknas liigu edasi vajutades ,,Järgmine’’ ning seejärel ,,Eemalda’’. Sellega on modemi ühendustarkvara sinu arvutist eemaldatud. Veenduge, et Teie seade toetab arvutis kasutusel olevat tarkvaraversiooni. Modemi toetatav arvutitarkvara on märgitud tootja ja ettevõtte, kust modem soetati, kodulehel.
Vaadake teenusega seonduv üle Veenduge, et ühendusele ei oleks rakendatud piiranguid. Ühendus võib olla välja lülitatud või piiratud nii võlgnevuse kui ka paketi andmemahu täitumise tõttu. Andmemahu täitumise kontrollimiseks: Logige sisse Elisa iseteenindusse Kui Teil on ligipääs mitmele kliendinumbrile, valige kliendinumber, mille andmemahu täitumist soovite kontrollida. Valige lehe ülaosas olevast peamenüüst „Tarbimine“ ning seejärel „M-interneti kasutus“. Sellelt lehelt on näha, kas paketis sisalduv andmemaht on täis või mitte. Võlgnevuse tõttu seatud piirangu kontrollimiseks: Logige sisse Elisa iseteenindusse Seda, kas Teil on võlgnevus, näete kohe iseteeninduse esilehel jaotuse „Maksmisele kuuluv summa“ alt. Kui tasute arve, eemaldatakse piirang automaatselt pärast seda, kui summa on Elisa arvele laekunud. Üldjuhul jõuavad maksed Elisa kontole 2 tunni jooksul, kuid olenevalt pangast võib see aeg olla erinev. Uurige oma pangast järele! Hea teada! Kui internet ei hakka ka pärast võlgnevuse tasumist tööle, tehke seadmele taaskäivitus. NB! Kui Te ei ole oma telefonile tasumata arve kohta teavitust saanud, kontrollige üle, millisele numbrile võlateavitus tellitud on. Seda saate teha iseteeninduses.
Vaadake teenusega seonduv üle 1. Kontrollige, kas interneti kiirus vastab paketis lubatule. Esimese tegevusena mõõtke oma mobiilse interneti kiirust. Soovitame kasutada internetipõhist kiiruse mõõtmise tööriista aadressil www.speedtest.net. Kui olete kiirusetesti ära teinud, siis vaadake üle, kas testis väljatoodud andmesidekiirused erinevad väga palju sellest, mida Teie pakett võimaldab. Infot oma paketi kohta näete Elisa iseteenindusest siit. Kui kiirusetesti tulemused on paketikirjelduses tooduga sarnased, kuid Teile tundub, et mobiilne internet on liiga aeglane, peaksite valima endale suuremate kiirustega paketi. Kiirusetesti tulemuste võrdlemisel pidage meeles, et mobiilse interneti kiirus sõltub paljudest asjaoludest – seadme võimekus, Teie asukoha leviolud, teiste kasutajate arv, pinnavormid jms. Seetõttu toome enda paketikirjeldustes alati välja ka „andmesidekiirus kuni“ mõiste. Lisaks mõelge läbi ka enda internetis tehtavad tegevused: kas internet on aeglane kogu aeg? Või ainult konkreetsete tegevuste käigus (nt videote vaatamine)? Kui vastus viimasele küsimusele on jah, siis kasutate tõenäoliselt internetipaketti, mis on väiksemate võimalustega, kui Teie kasutusharjumused eeldavad. Kui kiirusetesti tulemused erinevad märkimisväärselt Teie paketi pakutavatest võimalustest ja Teil on interneti kasutamisega probleeme, liikuge edasi järgmise punkti juurde. 2. Veenduge, et ühendusele ei ole rakendatud piiranguid. Ühendus võib olla välja lülitatud või piiratud nii võlgnevuse kui ka paketi andmemahu täitumise tõttu. Piiratud teenus võib jätta mulje aeglaselt toimivast internetist – seade üritab küll internetti pääseda, kuid see ebaõnnestub. Kontrollige, ega Teie paketis sisalduv andmemaht täitunud pole. Seda saate teha Elisa iseteeninduses siit või toimides nii: Logige sisse Elisa iseteenindusse Kui Teil on ligipääs mitmele kliendinumbrile, valige kliendinumber, mille andmemahu täitumist soovite kontrollida. Valige peamenüüst „Tarbimine". Valige “M-interneti tarbimine”. Kontrollige, kui palju andmemahtu on kasutatud. NB! Kui Teie paketi andmemaht on täis, vaadake juhendit "Minu paketi andmemaht on täis. Kuidas saan internetti edasi kasutada?". Kontrollige, kas teenus on piiratud tasumata arve tõttu. Logige sisse Elisa iseteenindusse. Iseteeninduse avalehelt näete oma arvete infot. Vaadake seadmega seonduv üle Kontrollige interneti seadistusi. Vaikimisi valivad internetiseadmed võrgu, mille signaal jõuab seadmeni kõige tugevamini. See võib tekitada olukorra, kus internetiseade hakkab kasutama 2G või 3G võrku, kuigi tegelikult on saadaval ka kiire 4G võrk. Olukorra vältimiseks tuleb enda internetiseade (netipulk, ruuter, tahvel) lukustada kõige kiiremasse saadaolevasse internetivõrku, eelistatult 4G võrku. Kui Teie praegune internetiseade 4G-d ei toeta, lukustage seade 3G võrku. Kui vajate seadme võrgu lukustamisel abi, vaadake juhendit „Kuidas lukustada oma seade 2G/3G/4G võrku“ Elisa Seadmetoe lehelt. Kontrollige enda internetiseadme korrasolekut. Kui varem toimis Elisa mobiilne internet Teie seadmes hästi, kuid enam mitte, võib üheks põhjuseks olla see, et Teie seadmes on toiminud muutus, mis piirab interneti kasutust. Alljärgnevalt leiate nimekirja seadmeprobleemidest, mis võivad mobiilse interneti kasutamist mõjutada. Teie süle- või lauaarvuti on nakatunud pahavaraga ja seetõttu on internet aeglane. Probleemi lahendamiseks proovige pahavarast vabaneda. Kui Teil vastavaid teadmisi pole, pöörduge IT turbe spetsialisti poole. Et tulevikus sama probleemi vältida, kasutage regulaarselt viirusetõrje tarkvara. Teie seadmes on korraga avatud palju programme või rakendusi, mistõttu on seade ülekoormatud ja interneti kasutamine ebaõnnestub. Pärast ebavajalike programmide sulgemist ja seadme taaskäivitamist probleem laheneb. Tegite enda süle- või lauaarvutile opsüsteemi uuenduse, mistõttu internetipulk enam ei tööta. Pärast uuenduse tagasipööramist või uue internetipulga soetamist probleem laheneb. Teie tahvelarvuti seadetes on mobiilne internet välja lülitatud. Kui vajate selle kontrollimisel abi, vaadake palun juhendit „Kuidas mobiilset internetti oma seadmest välja lülitada“ Elisa Seadmetoe lehelt. Teie sülearvutis on Wi-Fi kasutamine välja lülitatud ja arvutil ei õnnestu läbi ruuteri Elisa mobiilse interneti signaali kinni püüda. Teie tahvelarvuti või internetipulk on viimasel ajal saanud füüsilisi kahjustusi, mistõttu internetiühendus enam ei tööta. Lahenduseks on katkise tahvelarvuti või internetipulga väljavahetamine. Katsetage erinevaid asukohti. Kui kasutate internetti sisetingimustes, liikuge toas ringi ja proovige leida koht, kus on interneti levi parem. Kui Teie elukohas on levi tugevus ühes kindlas punktis tugevam kui teistes, soovitame ruuter just sinna paigutada. Võtke meie spetsialistiga ühendust. Kui mured mobiilse interneti kasutamisel ei kao, võtke ühendust meie spetsialistidega Elisa esindustes või helistades kõnekeskuse numbril 6 600 620. Selleks, et meie spetsialist saaks Teile võimalikult kiirelt lahenduse leida, mõelge läbi vastused järgmistele küsimustele: Kas internet on aeglane kogu aeg või ainult mõningate tegevuste käigus (näiteks videote vaatamisel, samas kui niisama surfates nett toimib)? Kas internet on aeglane kogu aeg või ainult kindlal ajal (näiteks õhtuti)? Kas internet on aeglane terves kodus või ainult konkreetses asukohas? Kuidas saan internetti edasi kasutada? Lisamahtu saate mugavalt juurde tellida Elisa iseteeninduses siin või toimides nii: Logige sisse Elisa iseteenindusse Kui Teil on ligipääs mitmele kliendinumbrile, valige kliendinumber, mille all olevale numbrile soovite lisamahtu tellida. Valige peamenüüst „Teenused ja seadmed”. Valige mobiilinumber, millele soovite lisamahtu juurde tellida. Valige lehe allosas olevate lisateenuste seast „Interneti lisamaht“. Valige sobiv andmemaht ja klikkige „Telli“. Lisamahtu saate juurde tellida ka oma seadmest. Lisamahu tellimise õigusi saate telefoni teel anda Elisa iseteeninduse kaudu siin või toimides nii: Logige sisse Elisa iseteenindusse Kui Teil on ligipääs mitmele kliendinumbrile, valige kliendinumber, mille all olevale numbrile soovite lisamahu tellimise õigusi anda. Valige “Kasutajad ja õigused”. Vajutage valiku “Interneti lisamaht Eestis” kõrval olevale punasele nupule, millele soovite anda õiguse seadmest lisamahtu tellida. Interneti lisamahu hinnad. Interneti lisamahu tingimused. NB! Kui tellite lisamahtu, saate internetti kohe edasi kasutada. Kui internet pärast lisamahu tellimist tööle ei hakka, tehke enda seadmele taaskäivitus (restart). Kuidas näha, kui palju olen jooksval kuul mobiilset internetti tarbinud? Jooksva kuu mobiilse interneti tarbimist saab vaadata Elisa iseteenindusest. Logige sisse Elisa iseteenindusse Kui Teil on ligipääs mitmele kliendinumbrile, valige kliendinumber, mille interneti tarbimist soovite kontrollida. Valige lehe ülaosas olevast peamenüüst „Iseteenindus“, seejärel „Tarbimine“ ja siis „M-interneti kasutus“. Valige mobiilinumber, mille internetimahu kasutust soovite kontrollida. Millele minu mobiilse interneti andmemaht kulub? Andmemahu kasutus sõltub internetis tehtavatest tegevustest. Üldistades võib öelda, et internetis tehtavad tegevused, mis hõlmavad pilte, videoid, mänge ja failide liigutamist, võtavad rohkem andmemahtu kui lihtsalt surfamine või uudiste sirvimine. Nutiseadme puhul võib andmemahtu palju kuluda ka siis, kui olete oma nutiseadme internetiühendust teiste seadmetega jaganud või uuendanud nutiseadme opsüsteemi. Seda, kui palju andmemahtu on nutitelefonis erinevate rakenduste ja tegevuste peale kulunud, saate vaadata enda nutiseadmest. NB! Seade kuvab kasutatud andmesidemahtu alates viimasest andmemahu nullimisest (ei pruugi olla kuu algusest vmt). Andmemahu jälgimine Apple iPhone’is (iOS 9, iOS 10 ja iOS 11) Andmemahu kasutuse vaatamiseks: Valige „Settings“ ja „Mobile Data“. „Current period“ näitab kogumahtu, mida olete kasutanud alates viimasest andmemahu nullimisest. Sellel lehel on ka näha rakendused ja nende poolt kasutatud maht. Viimast nullimise kuupäeva näete, kui kerite lehe lõppu jaotuseni „Last reset“. Andmemahu jälgimine Android 5.0 ja uuemate operatsioonisüsteemide puhul Andmemahu kasutuse vaatamiseks: Valige „Sätted“ ja „Andmesidekasutus“. Avaneval lehel näete, missugusel perioodil ja kui palju olete andmeside mahtu kasutanud ning mis rakendused, kui palju mahtu on võtnud. Millal andmemahu piirangust vabanen? Kui Teie internetiteenuse jooksva kuu andmemaht on täis saanud ja Te ei soovi paketti vahetada ega interneti lisamahtu osta, saate mobiilset internetti edasi kasutada kalendrikuu vahetumisel. Kuidas andmemahu täitumisest saan teada? Saadame Teile andmemahu täitumise kohta kaks sõnumit. Esimese sõnumi saadame siis, kui täis on saanud 70% Teie jooksva kuu andmemahust. Teise sõnumi saadame, kui olete ära kasutanud 100% enda kalendrikuu ettenähtud andmemahust. Millisele numbrile tuleb teavitus andmemahu täitumise kohta? Kui kasutate nutipaketti või mobiilse interneti lisateenust, saadame andmemahu teavituse samale mobiilinumbrile, millel internetipaketi andmemaht täituma hakkab. Kui kasutate mobiilset internetiteenust süle-, laua, tahvelarvutis või ruuteris, saadame teavitava sõnumi selle teenusega seotud kontaktnumbrile. Kontaktnumbrit saate vaadata ja muuta Elisa iseteeninduses: Logige sisse Elisa iseteenindusse. Kui Teil on ligipääs mitmele kliendinumbrile, valige kliendinumber, mille alt soovite teavituste numbrit vaadata või muuta. Valige lehe ülaosas olevast peamenüüst „Iseteenindus“, seejärel „Kasutajad ja õigused“. Määrake peamiseks kontaktnumbriks see number, kuhu soovite edaspidi teavitusi saada. Interneti kasutamise piiramiseks on Teil kaks võimalust: Lülitage enda seadmest mobiilse interneti kasutamise võimalus välja. Abi saamiseks vaadake palun juhendit „Kuidas mobiilset internetti enda seadmes välja lülitada“ Elisa Seadmetoe lehelt. Mobiilse interneti kasutamise piiramiseks nii Eestis kui välismaal aktiveerige enda mobiilinumbri mobiilse interneti piirang. Piirangu aktiveerimiseks toimige järgnevalt: Logige sisse Elisa iseteenindusse. Kui Teil on ligipääs mitmele kliendinumbrile, valige kliendinumber, mille mobiilse interneti piirangut soovite aktiveerida. Valige peamenüüst „Teenused ja seadmed“. Valige mobiilinumber. Valige „Numbri seaded“. Lülitage "Mobiilne internet" välja.
Küsi abi otsevestluses
Saada
Kas sellest juhendist oli abi?